به گزارش اکوایران، برخی فعالان باور دارند که کاهش شدت نوسان دلار به دلیل مداخلات بازارساز بود و گروه دیگری معتقد هستند که پس از چند روز رشد قیمت، سودگیری برخی معامله‌گران از خریدهای قبلی دور از انتظار نبود.

گروه اول عنوان می‌کنند که دیروز در بازار نقدی افزایش قیمت بزرگی رخ نداد ولی در بازار فردایی، برخی معامله‌گران حاضر بودند تا میانه کانال 38 هزار تومان در موقعیت خرید دلار قرار بگیرند.

از نگاه این دسته از فعالان که به اثرگذاری بازارساز باور دارند، افزایش عرضه ارز موجب شده قیمت دلار در بازار نقدی رشد زیادی نکند، ولی در بازار فردایی به دلیل عدم تغییر انتظارات، روند تا حدی صعودی باقی بماند.

در کنار این، گفته می‌شود حساسیت سیاست‌گذار نیز نسبت به نوسان دلار بالا رفته است. اخبار متفاوت از رکوردشکنی‌های دلار و انتقادها نسبت به بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت، از نگاه برخی بازیگران ارزی موجب شده سیاست‌گذار با حساسیت بیشتری تغییرات دلار را دنبال کند. در این میان، برخی فعالان عنوان می‌کنند که فضای بازار غیررسمی ارز، نیمه‌امنیتی شده و حساب برخی معامله‌گران حاضر در این بازار بسته شده است. 

دسته‌ای از فعالان باور دارند که این اتفاق‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت و بویژه در انتهای هفته زمینه‌ساز عقبگرد قیمت دلار شود. با این حال، گروه دیگری از فعالان باور دارند که بازار در روز سه‌شنبه تنها با گروهی از معامله‌گران مواجه شد که از خریدهای قبلی خود کمی کسب سود کردند.

از نگاه آن‌ها، در صورت تثبیت قیمت دلار بالای مرز 38 هزار تومانی، خریدهای ارزی بار دیگر به بازار باز خواهند گشت.