مرز 35 هزارتومانی برای بازار ارز نقش نمادین پیدا کرده است. در حالی که در ابتدای هفته جاری، در بازار نقدی، اسکناس آمریکایی تا محدوده 34 هزار و 700 تومان افت قیمت را تجربه کرد، در بازار فردایی، معامله گران تا ساعت 8 شب توانستند مرز 35 هزار تومانی را حفظ کنند. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورت از دست رفتن کانال 35 هزار تومانی و تثبیت دلار زیر محدوده 34 هزار و 800 تومان، افت قیمت اسکناس آمریکایی به صورت معنادار ادامه پیدا خواهد کرد. شماری از بازیگران ارزی عنوان می کنند، رای اینکه مالداران بازار بتوانند، شانس ورود بازیگران احتیاطی بیشتر به بازار را زنده نگه دارند، نیاز است که دلار به بالای محدوده 35 هزار و 200 تومان برگردد. 

بخشی از فعالان باور دارند، سیگنال شروع دوباره مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی تا حدی خریداران را عقب برده است. این در حالی است که دسته دیگری معتقدند بالا بودن سطح عرضه ارز زمینه ساز عقب نشنیی دلار به زیر مرز 35 هزار تومان شده است. گروهی از معامله گران نیز عنوان می کنند پس از یک دوره افزایش قیمت، طبیعی بود که دلار  در مسیر اصلاح قرار بگیرد و بخشی از رشد تجربه شده را از دست بدهد.

 مجموع نظرات بازیگران حاضر در بازار نشان می دهد که حداقل به طور موقت، کاهشی ها دست بالاتر را در معاملات بدست آورده اند. با این حال هم چنان تردیدها نسبت به آینده قیمت اسکناس آمریکایی وجود دارد و برخی معامله گران عنوان می کنند که یک جرقه جدید خبری می تواند این ارز را به سقف تاریخی 36 هزار و 500 تومان بازگرداند.