امروز دلار یک مقاومت حیاتی را مورد آزمون قرار خواهد داد. روز دوشنبه اسکناس آمریکایی از مرز ۳۳ هزار تومانی عبور کرد و در بازار نقدی توانست تا نزدیک محدوده ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان پیشروی کند. چنین افزایشی دلار را در معرض مقاومت مهم ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومانی قرار داده است. 

تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که اسکناس آمریکایی از مقاومت یاد شده عبور کند، سمت و سوی انتظارات افزایشی در بازار تقویت بیشتری خواهد شد و ممکن است حتی خریداران بیشتری وارد بازار شوند. محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان از این جهت برای معامله گران ارزی اهمیت دارد که طی هفته های اخیر، نوسان گیران افزایشی نتوانسته بودند دلار را از آن عبور دهند. 

گفته می شود بازارساز در کانال ۳۳ هزار تومان، میزان عرضه خود را به شکل قابل توجهی  بالا می برد و همین موضوع زمینه ساز بازگشت دلار به کانال ۳۲ هزار تومان در برخی مقاطع زمانی هفته های اخیر شده است. عبور دلار از محدوده ۳۳ هزار و۳۰۰ تومان ممکن است از نگاه برخی معامله گران به عنوان کاهش قدرت بازارساز تلقی شود و جسارت خرید را بالا ببرد. 

برخی بازیگران ارزی باور دارند که احتمال افزایش تحریم ها یکی از عواملی است که زمینه ساز افزایش تقاضا و بالا رفتن قیمت اسکناس آمریکایی شده است.