بازیگران ارزی  در ابتدای هفته جاری، تمایل بیشتری برای حضور در بازار داشتند. بر اساس صحبت های فعالان، روز شنبه تمایل به خرید در بازار دلار بیشتر شده بود و بخشی از معامله گران در موقعیت خرید قر ار گرفتند.گفته می شود که حتی در بازار رسمی نیز تقاضا برای یورو افزایش یافته بود. این اتفاق در حالی رخ داد که برخی معامله گران با احتیاط بیشتری در هفته های اخیر موقعیت خود را در بازار تنظیم می کردند. 

به باور شماری از فعالان، حمله تروریستی اخیر در شیراز و ادامه تجمع های داخل کشور از جمله عواملی است که موجب شده است که احساس  نااطمینانی از شرایط آینده در میان معامله گران محتاط پررنگ تر شود و آن ها تصمیم بگیرند کمی خریدهای ارز و سکه خود را  بیشتر کنند.

با وجود بالا رفتن تمایل به خرید ارز، دو گروه در برابر افزایش قیمت دلار و ماندن این ارز بالای مرز ۳۳ هزار تومانی مقاومت کرده اند. اظهارات فعالان نشان می دهد که سطح عرضه ارز توسط بازارساز بالا باقی مانده است و این موضوع مهم ترین عاملی است که زمینه ساز برگشت دلار به حوالی محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان شد. در کنار این دسته ای از معامله گران انتظار رشد یکباره دلار به بالای مرز ۳۲ هزار تومان را نداشتند و تلاش کردند با افزایش فروش در بازار فردایی، کمی جو افزایشی را خاموش کنند تا از بازار جا نمانند.

بر اساس گفته های برخی فعالان، بازارساز برای جلوگیری از عبور دلار از محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان از تمام ابزارهای خود استفاده خواهد کرد. باید دید معامله گران سعی می کنند در دامنه ۳۲ هزار و ۲۰۰ تا ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان گیری کنند یا با ورود پرمخاطره تر  سعی خواهند کرد که این ارز را به بالای مرز ۳۴ هزار تومان هدایت کنند. شرایط روز شنبه بیشتر نشان می داد که معامله گران روش اول را انتخاب کرده اند ولی به دلیل بالا رفتن سعی خریدها دشوار است که قیمت تا کف بازه قیمتی یاد شده عقب نشینی کند.