به گزارش اکوایران، با این وجود بر اساس نظر تحلیل گران و معامله گران فضای بازار همچنان نزولی است. نظرسنجی سایت کیتکو برای پیش بینی روند قیمتی کوتاه مدت طلا هم در میان تحلیل گران و هم در میان معامله گران خرد به خوبی این موضوع را منعکس می کند. این سومین هفته متوالی است که تحلیل گران در این نظرسنجی قاطعانه بر نزولی بودن طلا در هفته آتی تاکید دارند.

با اینکه طلا هفته گذشته کاملا نزولی بود، این فقط روز جمعه بود که با تغییر انتظارات نسبت به مقدار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو روند آن صعودی شد. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال برخی از اعضای فدرال رزرو خواستار کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بانک مرکزی پس از نشست ماه نوامبر هستند. دلیل این خواسته از سوی برخی از مقامات فدرال رزرو افزایش نوسان و نااطمینانی در بازارهای مالی بوده است.

با این وجود هنوز هم بازارها پیش بینی می کنند نرخ بهره در اوایل سال 2023 میلادی به بالاتر از سطح 5 درصد برسد.

برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که اگرچه احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در انتهای سال جاری وجود دارد، اما تورم بالا در آمریکا سبب می شود که نرخ بهره هدف نهایی بدون تغییر باقی بماند.

کیتکو

از میان 20 تحلیل‌گر شرکت کننده در بخش وال استریت سایت کیتکو 55 درصد گفته اند طلا هفته آینده نزولی خواهد بود و فقط 20 درصد طلا را صعودی پیش بینی کردند.

این در حالی است که در معامله گران خرد نیز 41 درصد بر نزولی بودن قیمت طلا تاکید دارند و 38 درصد باور دارند طلا رشد قیمتی خواهد داشت. میزان صعودی ها در میان معامله گران نسبت به هفته ای اخیر کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.