اسکناس آمریکایی برای دو هفته متوالی در یک کنج قیمتی محبوس شده و پایین تر از مرز قیمتی ۳۳ هزار تومان و بالاتر از نیمه کانال ۳۲ هزار تومان نوسان کرده است.

دلایل متعددی برای حصر دلار در محدوده فوق وجود دارد کانال ۳۳ هزار تومانی سقف تاریخی دلار و خط قرمز بازارساز است که به راحتی اجازه عبور از این محدوده را نمی دهد، امنیتی شدن بازار، افزایش عرضه ارز و اعمال قوانین جدید برای متعادل سازی عرضه و تقاضا از اقدامات بازارساز برای کنترل قیمت دلار است.

معامله گران هم در این موقعیت حساب کار دستشان آمده و در این قیمت ها بی گدار به آب نمی زنند تا روند معاملات تکلیفشان را روشن کند، مقاومت محدوده ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان خط قرمز بازار است که تا زمانیکه دلار محدوده فوق را نشکند و بالای این محدوده تثبیت نشود، معامله گران و خریداران دست به عصا معامله خواهند کرد ولی شکست حمایت ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومانی نیز امیدهای صعودی را از بین می برد.

در چنین شرایطی که بازار روندی خنثی دارد و در حال درجا زدن است دلار تهران در هفته گذشته بازدهی خاصی کسب نکرد.

بازار سکه این روزها خود را بیشتر با بازار ارز هماهنگ می کند و به تغییرات اونس طلا کم توجه است.

تکلیف بازار با اونس طلا در هفته گذشته مشخص بود اونس طلا بر سرسره سقوط سوار شد و یک دومینوی نزولی را تا کانال ۱۶۲۰ دلاری ثبت کرد. کاهش ارزش اونس هم در شرایطی که دلار آزاد تغییر زیادی را تجربه نکرد منجر به کاهش ارزش ذاتی سکه امامی به نیمه کانال ۱۲ میلیون تومانی شد، در چنین شرایطی حباب بالای سکه امامی، قیمت سکه را تحت فشار قرار داد و قیمت های خرید و فروش سکه کاهش یافت به همین دلیل سکه امامی و ربع سکه بازدهی نزدیک منفی یک درصدی را در هفته جاری ثبت کردند. با وجود کاهش قیمت سکه امامی حباب سکه در هفته گذشته روند صعودی داشته است که نشان دهنده مقاومت سکه در برابر کاهش قیمت است، و انتظارات صعودی در بازار را تایید می کند.

در بازه ماهانه سکه امامی بالاترین بازدهی را کسب کرده است ولی نسبت به ابتدای سال جاری و مدت مشابه سال قبل ربع سکه در کسب بازدهی پیشتاز است، در این شرایط دلار نسبت به رقبا عقب مانده و نتوانسته در کسب بازدهی خود را به رقبا برساند.