به گزارش اکوایران، قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز سه شنبه 26 مهر ماه نسبت به روز گذشته تقریبا رنج بود اما در ادامه روند بازار امروز  نرخ دلار  برای دومین روز متوالی کاهش یافت و مرز 32 هزار و 800 تومان را از دست داد .

تداوم عقب نشینی قیمت دلار  در تهران 

نرخ دلار در بازار آزاد امروز  تا 32 هزار و 650 تومان عقب نشینی کرد.این قیمت در مقایسه با دیروز 150 تومان پایین تر بود. روز گذشته هم  نرخ دلار  تقریبا 150 تومان کاهش را تجربه کرده بود . 

ردپای بازارساز در بازار دلار 

عده ای از بازیگران ارزی پیش از این گفته بودند در صورتی که نرخ دلار از مرز حساس 32 هزار و 800 تومان پایین برود این احتمال وجود دارد که اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال 32 هزار تومان  و بعد  به سمت مرز 32 هزار و 200 تومان حرکت خواهد کرد.

برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند اخبار سیاسی منفی زمینه را برای صعود دلار تهران فراهم کرده است اما  نهاد مرکزی  بازار ساز با  با نوسان دلار بالای مرز 33 هزار تومان مخالف است و با افزایش سطح عرضه نرخ دلار را کنترل کرد .

تحلیل بازیگران دلار از تحریم ها 

روز گذشته اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. به دنبال آن سخنگوی کاخ سفید گفت چشم اندازی برای احیای  برجام  در آینده نزدیک وجود ندارد و به مقابله با اقدامات ایران در منطقه ادامه می‌دهیم.از سوی دیگر رابرت مالی، مسئول میز ایران در وزارت خارجه  آمریکا  از به بن بست رسیدن مذاکرات احیای  برجام  خبر داده است.  

گپ مثبت دلار هرات/  قیمت دلار  هرات رنج شد 

نرخ دلار در هرات امروز با گپ مثبت آغاز به کار کرد. گپ مثبت به معنی این است که نرخ شروع امروز بالاتر از قیمت بسته شده روز قبل باشد.

قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات نقدی امروز 32 هزار و 600 تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا 150 تومان بالاتر بود اما در نیمه ظهر دلار هرات نسبت به روز قبل رنج شد و در محدوده 32 هزار و 440 تومان به فروش رسید.برخی از معامله گران می گفتند با برگشت دلار هرات از مسیر صعود از قدرت معامله گران افزایشی دلار در تهران کاسته شد. 

دلار سلیمانیه دنده معکوس زد 

نرخ دلار  آمریکا  در بازار سلیمانیه  در ابتدای معاملات امروز دنده معکوس زد و به کانال 32 هزار تومان برگشت. هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده به قیمت 32 هزار و930 تومان معامله شد که نسبت به روز دوشنبه 120 تومان افت کرده بود. 

نرخ  حواله درهم  همچنان بالای 9 هزار 

با این حال  نرخ حواله درهم  همچنان بالای مرز 9 هزار تومان به فروش می رسد. عده ای از معامله گران امیدوار بودند که نرخ درهم موجب  افزایش قیمت دلار  شود.  قیمت درهم  امروز 40 تومان از روز گذشته پایین تر معامله شد. نرخ درهم امروز 9 هزار و 60 تومان بود و نرخ برابری آن به دلار 33 هزار و 273 تومان دست آمد که بیش از 500 تومان با قیمت نقدی در بازار فاصله را نشان  می دهد. امری که ممکن است  بر روی سطح انتظارات اثر مثبت بگذارد.  

نوسان محدود در بازار طلا جهانی 

بازار جهانی طلا امروز شاهد  نوسان محدود قیمت  اونس طلا بود .فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1656 دلار به فروش رسید.

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟ 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش9 هزار و 300 تومان پایین تر از نرخ دیروز معامله شد .قیمت طلا 18 عیار امروز 1 میلیون و 341 هزار و 300 تومان بود.  قیمت سکه امامی امروز در محدوده 14 میلیون و 950 هزار تومان تا 15 میلیون و 50 هزار تومان به فروش رسید.