دلار هرات بالای مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۶۰۰ باز شد ولی دوام نیاورد. اخبار منفی در پنجشنبه و جمعه، بازار ارز را نوسانی کرد، حتی در پشت‌خط بازار ملتهب بود اما در روز گشایش بازار نقدی، مقاومت مهم بازار هرات از دست رفت. برخی می‌گویند سطح ۳۲ و ۳۳ سطحی نیست که دست به خرید دلار زد. به گفته آن‌ها این سطوح مثل دریاچه یخ‌زده است که هر آن امکان دارد زیر پای معامله‌گران ترک بخورد. آن‌ها می‌گویند سه سال است که در این سطح کسی مال نگه نداشته است.

درمقابل برخی دیگر اعتقاد دارند هرات و آبشده از یک الگوی الاکلنگی پیروی می‌کنند. هرگاه آبشده بالا می‌رود باید منتظر ریزش دلار هرات بود و برعکس. دلار هرات در روز جمعه بالا رفت ولی آبشده پایین بود، موافقان این الگو در روز شنبه فروشنده شدند تا وارد زیان نشوند.

از چهارشنبه هفته پیش در کانال‌های اعلام‌ قیمت درهم نحوه قیمت‌دهی تغییر کرده است. قبلا فقط یک قیمت برای درهم اعلام می‌شد اما از سه روز پیش برای درهم قیمت شرکتی و نفری اعلام می‌شود، معمولا هم قیمت شرکتی درهم بالاتر از نفری است.

سکه در سطح ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان نوسان دارد و معامله‌گران می‌گویند سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان هراس دارد. معامله‌گران فنی اعتقاد دارند الگوی میله و پرچم در این بازار همچنان برقرار است اما فعلا بدلیل رنج بودن عمل نمی‌کند.

باتوجه به تحریم‌های جدید آمریکا و تاکید ایران بر پاسخگویی، معامله‌گران منتظر روز دوشنبه هستند. روز دوشنبه موعد اجرایی تحریم‌های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا است و معامله‌گران می‌گویند اگر دوشنبه تحریم‌ها اعمال شود و ایران هم جواب بدهد، بازار از فاز رنج بودن خارج می‌شود.

در بازار سلیمانیه معاملات ارزی به دو شکل انجام می‌شود، یا تسویه به صورت نقدی است یا از طریق واریز به حساب. معامله‌گران سلیمانیه بر اساس فاصله قیمتی این دو سبک تسویه موقعیت خرید و فروش می‌گیرند. زمانیکه شکاف قیمتی نقدی و واریز به حساب کم است دست به خرید میزنند و در وقت افزایش شکاف، فروشنده می‌شوند.

در بازار سکه و طلا معامله‌گران از یک تنظیم رابطه جدید صحبت می‌کنند. محاسبات آن‌ها نشان می‌دهد طلای آبشده با دلار ۳۳ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، در مقابل سکه طلا خودش را با دلار ۳۹ هزار تومان تنظیم کرده است. دو رفتار کاملا متفاوت در یک بازار مشابه.

دو نکته بازار شنبه به آمار بانک مرکزی از بازار متشکل برمی‌گردد. اول اینکه این آمار طبق روال هر روز منتشر نشد. دوم اینکه طبق این آمار 14 میلیون دلار با میانگین نرخ 31 هزار و 390 تومان در بازار متشکل شنبه معامله شده است که این حجم یک رکورد محسوب می‌شود.