به گزارش اکوایران، در بازار امروز سه شنبه 19 مهر ماه عده ای از معامله گران می گفتند که گزارش جدید آژانس درباره فعالیت‌‌های هسته‌ای ایران  نرخ دلار  را صعودی کرد.

قیمت دلار صعودی شد 

قیمت دلار امروز از نیمه کانال 32 هزار تومان فاصله گرفت و به سمت مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان خیز برداشت. هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز در محدوده 32 هزار و 750 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز تقریبا 250 تومان بالاتر بود. 

احتمالا ورود موج جدید خریدارن به بازار دلار ؟ 

برخی از فعالان بازار معتقد بودند در صورتی که  نرخ دلار  بالای مرز مقاومتی 32 هزار و 800 تومان برود و در این مرز باقی بماند احتمالا موج جدید خریدارن وارد بازار شوند و  نرخ دلار  وارد کانال 33 هزار تومان شود. از سوی دیگر برخی از معامله گران باور داشتند بازارساز احتمالا اجازه کانال شکنی به دلار را نخواهد داد. 

افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه 

افزایش  قیمت دلار  فقط در تهران نبود و بازارهای همسایه امروز برخلاف دیروز آرایش صعودی به خود گرفتند و همین امر موجب شد قدرت معامله گران تهران تقویت شود و بازار به دست معامله گران افزایشی بیفتد. 

نرخ دلار در بازار هرات امروز از مرز مقاومتی 32 هزار و200 تومان بالاتررفت. با عبور دلار از مرز مقاومتی یاد شده تقاضای جدید  وارد بازار شد و اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال 32 هزار تومان حرکت کرد. نرخ دلار هرات ظهر امروز بیش از 400 تومان افزایش را ثبت کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی ظهر امروز در بازار یاد شده 32 هزار و460 تومان بود . 

در سلیمانیه هم معامله گران به سمت کانال 33 هزار تومان هجوم بردند و  نرخ دلار  به یک قدمی کانال مذکور رسید. رشد دلار سلیمانیه در حالی است که روز گذشته قیمت دلار  سلیمانیه 200 تومان کاهش را تجربه کرد و به روی 32 هزار و 600 تومان قرار گرفته بود. 

جهش نرخ حواله درهم در بازار ارز 

از سوی دیگر نرخ  حواله درهم  امروز به سمت بالا جهش پیدا کرد و موتور محرک افزایشی ها دلار شد.  نرخ حواله درهم  امروز تا نزدیک 9 هزار و 100 تومان بالا رفت.  قیمت درهم  ظهر امروز در حدود 9 هزار و 70 تومان معامله شد. نرخ برابری درهم به دلار در کانال 33 هزار تومان و بالای مرز مقاومتی 33 هزار و 00 تومان قرار دارد . همین امروز موجب شده انتظارات برای دلار در تهران صعودی باشد . 

قیمت طلا نزولی شد 

قیمت اونس طلا ظهر امروز تقریبا یک و نیم دلار پایین آمد و با 1667 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم  قیمت طلا  18 عیار ظهر امروز 2 هزار و 900 تومان پایین تر از روز قبل معامله شد. فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده 1 میلیون و 359 هزار و 100 تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه در کانال 15 میلیون تومان 

قیمت سکه امامی امروز رشد کرد. هر قطعه از این فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده 14 میلیون و 950 هزار تومان تا 15 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با دیروز بیش از 100 هزار تومان گران تر بود.ارزش ذاتی سکه امروز 12 میلیون و 852 هزار تومان بود. حباب سکه هم در محدوده 17 درصد بدست آمد .