پیش بینی تحلیل گران سکه درست از آب درآمد و با نزول دلار، فلز گران بهای داخلی به راحتی مرز ۱۵ میلیون تومانی را از دست داد. 

تحلیل گران باور دارند از دست رفتن مرز ۱۵ میلیون تومانی به معامله گران پیام می دهد که سطح تقاضا در بازار فلز گران بهای داخلی پایین آمده است و افت تقاضا می تواند زمینه ساز کاهش بیشتر سکه شود. با این حال، به احتمال زیاد معامله گران بزرگ سکه منتظر خواهند ماند که واکنش این فلز گران بها نسبت به محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را رصد کنند. از دست دادن این محدوده حمایتی می تواند زمینه ساز نزول بهای سکه تا محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شود. 

در صورتی که در بازار محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ شود، احتمال بازگشت فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. بخشی از فعالان باور دارند به دلیل کاهش سطح تقاضا در بازار ارز و نزدیک شدن دلار به محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان، احتمال افت در بازار سکه روز جاری نیز بیشتر است. حباب سکه تا سطح ۱۵ درصدی پایین آمده است ولی همین سطح از فاصله ارزش ذاتی با قیمت بازار می تواند فروشندگان بیشتری را هم چنان وارد معاملات کند.