روز یک شنبه هم قیمت دلار در بازارها نزولی بود، صف‌های خرید بطور کامل جمع شده و خرید و فروش قفل شده بود. به گفته معامله‌گران بازار به حدی شل بود که موجب شد تتر هم کانال ۳۳ رو از دست بدهد. معامله‌گران فنی چشم امید به حمایت ۳۲ هزار و ۲۰۰ در بازار هرات داشتن اما این سطح حمایت نشد تا کف ۳۱ هزار و ۹۰۰ معرض آزمون قرار بگیرد.

برخی تصور میکنن دلار هرات کانال ۳۲را از دست خواهد داد و نتیجه بازی در سطح ۳۱ هزار و ۹۰۰ تعیین خواهد شد. درباره دلایل شل بودن بازار معامله‌گران به چند عامل اشاره میکنند.

نخست: قطعی اینترنت موجب شده داد و ستد بین خود معامله‌گران کند شود. برای نمونه یا ساتنا کار نمی کند یا فیش‌های واریزی به موقع رویت نمی شود، درنتیجه این اختلال کسی ریسک خرید و فروش را به جان نمیخرد.

دو: بسته شدن حساب برخی معامله‌گران ارزی و اتفاقات روز شنبه در بازار موجب عقب‌نشینی آنها از خرید و فروش شد.

سه: با افزایش قیمت نفت و بهبود درآمدهای ارزی عراق، پرداخت بدهی‌های این کشور سرعت گرفته و به همین خاطر بازارساز دست و دلبازانه عمل می کند. در بازار دیروز نرخ نقدی هرات و سلیمانیه غایب بود، روز یک شنبه نرخ درهم غیبت داشت و معامله‌گران این غیبت را به کنایه تلفات قطعی اینترنت توصیف می کردند.

مهمترین شایعه بازار  حول سلیمانیه چرخ میزد. معامله‌گران باهم درباره فروش دلار در بازار سلیمانیه از طرف شرکت‌های بزرگ ایرانی در ترکیه خبر میدادن. مهمترین سوال آنها موقعیت فروش شرکت‌های بزرگ در وضعیت کنونی بود. برخی تصور میکردن چون این شرکت‌ها تراستی هستند و برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می شوند، با هجوم به سلیمانیه قصد دارن نوسان ارز را به حداقل برسانند.