روز سه شنبه در بازار پشت خطی، برخی معامله گران سکه حاضر بودند این فلز گران بها را زیر محدوده مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش برسانند. بعدازظهر روز چهارمین روز هفته،‌ در برخی معاملات خرد آنلاین‌،‌ معامله گران اعلام می کردند که سکه را در نقطه ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رسانند. 

تحلیل گران فنی باور دارند که تثبیت سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند زمینه ساز افزایش فشار فروش تا محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شود. در کنار این، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین رفته  و این موضوع نیز سکه را تحت فشار نزولی سنگینی قرار داده است. 

در این شرایط، رشد قیمت دلار می تواند تا حدی نزولی ها را از بازار سکه خارج کند. به عنوان مثال، در صورتی که دلار بتواند به بالای مرز ۳۲ هزار تومان برود، ارزش ذاتی سکه بیش از ۲۰۰ هزار تومان رشد خواهد کرد و انتظارات نزولی در این بازار تعدیل خواهد شد. در کنار این شکست مرز ۳۲ هزار تومان می تواند باورهای افزایشی سکه بازان در مورد قیمت دلار را تقویت کند که این موضوع نیز تا حدی تمایل به فروش فلز گران بهای داخلی را پایین می آورد. 

Untitled-12