به گزارش اکوایران، بازار ارز  تهران در دومین روز معاملاتی هفته جاری روند ملایمی را دنبال کرد. نرخ دلار امروز دوشنبه 4 مهر ماه در تهران نسبت به روز شنبه رشد 100 تومانی را ثبت کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در بازار تهران به قیمت 31 هزار و 700 تومان معامله شد.

قیمت دلار رنج شد 

در هرات هم  نرخ دلار  نسبت به دو روز قبل رنج بود.نرخ ارز آمریکایی در بازار هرات به قیمت 31 هزار  300 تومان به فروش رسید.

ورود دلار سلیمانیه به کانال 32 

اما در سلیمانیه بازیگران ارزی توانستند کانال 32 هزار تومان را فتح کنند .  قیمت دلار  در بازار مذکور امروز در ابتدای  کانال 32 هزار تومان به فروش رسید . 

نوسان محدود قیمت درهم

نرخ  حواله درهم  نیز امروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد و با افت محدود 20 تومانی نسبت به دو روز قبل به قیمت 8 هزار و 740 تومان معامله شد.

طلا و دلار

بازار دلار به استقبال تعطیلات رفت 

عده ای از معامله گران می گفتند به نظر می رسد  بازار ارز  در شرایط فعلی به استقبال تعطیلات رفته و ممکن است یکی از دلایل نوسات محدود  قیمت دلار  همین عامل بوده باشد . البته عده ای دیگر همچنان به تجمعات تهران اشاره می کردند.

تقاضا برای دلار تغییر کرد؟

نوسان دلار در شرایطی در روزهای اخیر قابل توجه نبوده است که فضای پایتخت که بزرگترین  بازار ارز  و طلای کشور در آن قرار دارد، از اواخر شهریورماه ملتهب بود. برخی از معامله گران انتظار داشتند که در چنین فضایی، حجم خریدهای احتیاطی بیشتر شود ولی به نظر می رسد که برخلاف انتظار این گروه از معامله گران، تقاضا تغییر محسوسی نکرده است و حجم عرضه بازارساز نیز در اندازه ای بوده که قیمت دلار در بازه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان تغییرات محدودی را به ثبت برساند. 

افت و خیز قیمت اونس طلا 

در بازار جهانی طلا در ابتدای معاملات امروز  قیمت اونس طلا  افت کرد . فلز گران بهای جهانی امروز 8 دلار عقب نشینی کرد و در محدوده 1636 دلار معامله شد اما ظهر امروز قیمت اونس طلا 2 دلار بالا رفت و در محدوده 1647 دلار مبادله شد.

رشد  قیمت طلا  18 عیار 

در بازار داخلی ایران هم  قیمت طلا  18 عیار ظهر امروز 4 هزارو 400تومان رشد کرد و بر روی 1 میلیون و315 هزار و 500 تومان قرار گرفت. 

قیمت سکه عقب نشینی کرد 

قیمت سکه امامی هم امروز 39 هزار تومان ارزان شد و بر روی 14 میلیون و 300 هزار تومان قرار گرفت. ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی فاصله چشمگیری پیدا کرده به همین دلیل عده ای از سکه بازان می گفتند حباب سکه به مقدار قابل توجهی رشد کرده و این موضوع دست اندازی در مسیر معامله گران افزایشی بوده است.