معامله گران دلار در بازار پشت خطی فعالیت زیادی نداشتند. حجم معاملات محدود بود و نوسانات قیمتی معناداری نیز وجود نداشت.

 با توجه به تعطیلی روز یک شنبه، برخی از معامله گران تصور می کنند که فضای بازار ارز در روز شنبه نیز نیمه تعطیل خواهد بود و بازیگران بزرگ تمایل زیادی به خرید و فروش ارز نخواهند داشت.

 در کنار این به طور معمول به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، حجم معاملات حواله ای نیز در بازار روز شنبه بالا نیست و این موضوع نیز می تواند به محدود بودن تغییرات قیمتی دلار کمک کند.

نوسان دلار در شرایطی در روزهای اخیر قابل توجه نبوده است که فضای پاییخت که بزرگترین بازار ارز و طلای کشور در آن قرار دارد، از اواخر شهریورماه ملتهب بود. برخی از معامله گران انتظار داشتند که در چنین فضایی، حجم خریدهای احتیاطی بیشتر شود ولی به نظر می رسد که برخلاف انتظار این گروه از معامله گران، تقاضا تغییر محسوسی نکرده است و حجم عرضه بازارساز نیز در اندازه ای بوده که قیمت دلار در بازه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان تغییرات محدودی را به ثبت برساند.

از نگاه برخی فعالان، در شرایطی که امید به احیای برجام تا اواخر پاییز کمی کمرنگ شده است، نوسان محدود دلار نشان از قدرت بازارساز ارزی دارد. به نظر می رسد که ذخایر ارزی بازارساز در اندازه ای است که نوسان گیران را از بازار دور نگه داشته است. تحلیل گران فنی باور دارند در این شرایط تنها شکست محدوده ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان می تواند زمینه ساز رشد محسوس تقاضا شود. افت قیمت به زیر کانال ۳۱ هزار تومان نیز تا حدی فعالیت فزایشی ها را کاهش خواهد داد.