به گزارش اکویران، بازار ارز  تهران در معاملات نقدی امروز سه شنبه 29 شهریور ماه نسبت به روز گذشته درجا زد.  نرخ دلار  امروز در محدوده 31 هزار و 600 تومان مبادله شد.

نرخ دلار پتانسیل رشد دارد؟ 

عده ای از معامله گران با اشاره به سیگنال منفی بورل درباره برجام معتقد بودند نرخ دلار پتانسیل رشد را دارد اما مداخله ارزی بازار ساز موجب شده  نرخ دلار  رمقی برای رشد نداشته باشد.

سیگنال بورل به بازار ارز 

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپادر تازه ترین اظهارات خود درباره برجام گفت: مذاکرات هسته ای ایران در بن بست است و من انتظار هیچ چیز جدیدی را در این هفته ندارم. بورل همچنین گفته  فکر نمی‌کنم به‌زودی شاهد پیشرفت در احیای  برجام  باشیم.

دلار تهران از نفس افتاد؟/ هرات و سلیمانیه صعودی شد 

اگرچه دلار در تهران از نفس افتاده اما در هرات و سلیمانیه آرایش صعودی به خود گرفت. نرخ دلار هرات امروز از مرز مقاومتی 31 هزار و 200 تومان عبور کرد و به 31 هزار و 400 تومان رسید . این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 250 تومان بالاتر بود. 

در سلیمانیه هم امروز  نرخ دلار  بریا مقطعی وارد کانال 32 هزار تومان شد اما در نیمه روز به قیمت 31 هزار و 900 تومان بهئ فروش رسید.قیمت مذکور در مقایسه با روز گذشته  تقریبا رنج بود . 

نرخ  حواله درهم  رشد کرد 

نرخ  حواله درهم  امروز در مقایسه با دیروز نزدیک به 50 تومان رشد را ثبت کرد .  قیمت درهم  امروز 8 هزار و 760 تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار امروز نزدیک مرز مقاومتی 32 هزار و 200 بدست آمد. 

قیمت طلا بالا رفت 

قیمت اونس طلا امروز بیش از 3 دلار رشد را ثبت کرد و در محدوده 1675 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران در  زمان نوشتن این گزارش  قیمت طلا  18 عیار  3 هرزار و 700 تومان بالا تر از دیروز مبادله شد.قیمت این فلز گران بهای داخلی امروز 1میلیون و 312 هزار و 700 تومان بود . 

سکه عقب نشینی کرد 

قیمت سکه امامی در ابتدای معاملات نقدی امروز  تقریبا 71 هزار تومان بر ارزش خود افزود و در محدوده 14 میلیون و 354 هزار تومان مبادله شد اما در ادامه معاملات بر روی 14 میلیون و 270 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به روز قبل تقریبا 15 هزار تومان پایین آمده بود. 

 ارزش ذاتی سکه امروز  12 میلیون و 469 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 14 درصد به دست آمد. از نظر برخی از تحلیلگران حباب چشمگیر سکه سد راه سکه بازان افزایشی شده و از طرفی هم نوسان محدود  قیمت طلا  و  قیمت دلار  موجب شده  از قدرت سکه بازان افزایشی کاسته شود .