بازیگران دلار تحرک خود در بازار پشت خطی را بالا بردند و با افزایش خریدها، این ارز را به مرز ۳۲ هزار تومان نزدیک کردند. اطلاعات منتشر شده از معاملات پشت خطی و اعتباری بازیگران سبزه میدان نشان می دهد که شنبه شب، اسکناس آمریکایی در محدوده ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان نیز خرید و فروش شده است. این در حالی بود که در انتهای هفته بازار حتی افت تا محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان را تجربه کرده بود. 

به گفته فعالان، بازیگران دلار با برجسته کردن عدم احتمال رسیدن به یک توافق هسته ای در ابتدای پاییز توانسته اند که جو انتظاری در بازار را تغییر دهند. معامله گران احتیاطی نیز به تدریج وارد بازار شده اند و خریدهای خود را بیشتر کرده اند. با این حال، تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای خط ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ نکند، خبری از حضور قابل توجه بازیگران ارزی در بازار نخواهد بود. 

به نظر می رسد بازارساز نیز به راحتی حاضر نیست که مرز ۳۲ هزار تومان را از دست بدهد و حداقل در هفته گذشته در نزدیکی این مرز فشار فروش بیشتر شد و دلار به صورت موقت عقب گرد کرد. 

یکی از عواملی که انتظارات افزایشی را برای ابتدای روز یک شنبه تقویت کرده است، افزایش ارزش دلار در شهرهای مرزی است، عاملی که می تواند زمینه ساز خروج ارز از بازار داخلی شود.