دلار در آخرین روز کاری بازار، دو نیمه متناقض را به واسطه اخبار متفاوت سیاسی تجربه کرد. این اتفاق از این جهت اهمیت داشت که نشان می داد بازار تحت تاثیر اخبار سیاسی است و نوسانات این روزهای بازار پشتوانه محکمی ندارد و ممکن است معامله گران را دچار ضررهای غیرمنتظره کند. 

 به گفته فعالان، بازار در معاملات ابتدایی روز گذشته تحت تاثیر این جو قرار گرفت که قرار نیست قطعنامه ای در شورای حکام بر علیه ایران صادر شود. با برجسته کردن این خبر، اسکناس آمریکایی حتی تا محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان پایین رفت. با این حال، در ادامه معاملات، بخشی از معامله گران ارزی روی این موضوع مانور کردند که آمریکا تحریم های جدیدی را علیه ایران اعلام کرده است و این موضوع از نگاه آن ها به معنای آن بود که راه احیای توافق هسته ای هموار نیست. 

به دنبال این خبر بود که اسکناس آمریکایی توانست به بالای سطح ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برگردد. برگشت قیمت دلار به بالای سطح یاد شده،‌ انتظارات افزایشی را برای روز انتهایی هفته جاری بالا برده است. با این حال بخشی از معامله گران باور دارند که به دلیل تعطیلی روز شنبه بازیگران زیادی اقدام به خرید و فروش دلار در روز جاری نخواهند کرد و بازار با یک وضعیت کم  نوسان به تعطیلات خواهد رفت.