سکه امامی حرکت صعودی در کانال ۱۴ میلیون تومان را ادامه داد. روز گذشته برخی معامله گران عنوان می کردند که فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

در صورتی که در روز جاری در معاملات عمده، فلز گران بهای داخلی به بالای محدوده مقاومتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود، احتمال ورود خریداران بیشتری به بازار وجود خواهد داشت. در معاملات خرد دیروز نیز کمتر معامله گری حاضر به فروش سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. فلز گران بهای داخلی از ابتدای هفته جاری وارد کانال ۱۴ میلیون شد اما تثبیت آن در روز گذشته مهم بود زیرا  برخی معامله گران انتظار داشتند که با ورود به این کانال، اصلاح قیمت آغاز شود.

به گفته برخی فعالان، کاهش امیدها نسبت به احیای برجام موجب شده است که برخی معامله گران خریدهای خود را از سر بگیرند. نوسان گیران نیز بیشتر اخبار و تحلیل هایی را مورد توجه قرار می دهند که احتمال احیای برجام را محدود نشان می دهد. به عنوان مثال، دیروز برخی معامله گران عنوان می کردند که پس از بیانیه سه کشور اروپایی مبنی بر عدم استفاده ایران از امکان توافق با آمریکا، امکان رسیدن به یک توافق هسته ای با قدرت های جهانی قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا در ماه نوامبر وجود نخواهد داشت.

به نظر می رسد برخی از سکه بازان با تکیه بر چنین احتمالاتی وارد موقعیت خرید شده اند و در صورتی که خبر جدید سیاسی متفاوتی به بازار برسد، فلز گران بهای داخلی نیز تغییر جهت خواهد داد. 

Untitled-26