فلز گران بهای داخلی وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شد و در روز جاری ممکن است مقاومت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را هدف قرار دهد. 

به باور فعالان بازار سکه، رشد قیمت دلار مهم ترین عاملی است که انتظارات افزایشی را در بازار فلز گران بهای داخلی تقویت کرده است. از نگاه این دسته از فعالان‌، تحریم های جدید آمریکا موجب شده است که برخی از بازیگران ارزی با هیجان بیشتری اقدام به خرید اسکناس آمریکایی کنند،‌ عاملی که در بازار پشت خطی زمینه ساز صعود دلار به نزدیکی سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان شد. 

رشد یکباره دلار موجب شد که سکه نیز با اطمینان وارد کانال ۱۴ میلیون تومان شود و در صورتی که بالای این کانال بماند، خریداران بازار فلز گران بهای داخلی خواهند شد. در کنار این، برخی از سکه بازان نسبت به توافق زودهنگام هسته ای امید چندانی ندارند و ترجیح می دهند که در انتهای تابستان، با احتیاط در قامت خریدار به بازار بازگردند.

یکی از خبرهایی که بازیگران افزایشی برجسته می کنند، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بود. وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «ایران از برخی درخواست‌های خارج و غیرمرتبط با خود برجام کوتاه آمد، با این حال ما قرار نیست توافقی حاصل کنیم که الزامات حداقلی ما را برآورده نکند».

این خبر شاید در ماه های قبل برای بازار خبر مثبتی بود، ولی در شرایط فعلی یک بازگشت به عقب است، چرا که برخی معامله گران انتظار داشتند که توافق هسته ای به زودی امضا شود ولی صحبت های بلینکن به این معنا بود که آمریکا در شرایط کنونی به پیشنهادهای ایران نمی خواهد پاسخ مثبتی بدهد و احتمالا توافق زودهنگامی در کار نخواهد بود. 

01