خبر بورل و نااطمینانی او از توافق، باعث شد تا نرخ دلار هرات برای دو روز پیاپی در کانال ۳۰ باشد، اتفاقی که از ۲۳ مرداد رخ نداده است. دلار هرات در بازار سه‌شنبه بالای کانال ۳۰ هزار باز شد و با نوسان کم بین ۳۰ هزار تا ۳۰ هزار و ۱۵۰ تومان در معامله بود، اما نه توانست از کف پایین برود و نه از سقف خارج شود.

بواسطه این رفت و برگشت دلار هرات بین سقف و کف کوتاهش، دلار تهران نیز  بین ۳۰ هزار تا ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان بود. معامله‌گران می‌گفتند از ساعت سه فضای بازار انتظامی شد و دو سه معامله‌گر دستگیر شدند.

معامله‌گران بر اساس نوسان این چند روز بازار، معتقدند دلار تهران و هرات جان بالایی دارد ولی سکه اجازه نمی‌دهد. دلیل معامله‌گران این بود که دلار بالای کانال ۳۰ نوسان داده اما سکه در فتح کانال ۱۴ ناموفق بوده است.

در معاملات سه‌شنبه قیمت اونس کاهش پیدا کرد اما حباب سکه ثابت ماند. این نشان می‌دهد قیمت سکه با قیمت دلار هماهنگ نبوده است، چون باتوجه به رشد دلار اگر قیمت سکه بالا می‌رفت حبابش هم رشد می‌کرد.

در سمت رسمی بازار اولین نرخ دلار متشکل ۱۰۰ تومان پایینتر از دوشنبه بود و در طول معاملات سه‌شنبه در سطح ۲۸ هزار و ۷۰۰ باقی ماند. مقابل صرافی‌های فروشنده ارز سهمیه همچنان شاهد صف خرید بودیم البته در روزهای اخیر علاوه بر متقاضیان دو هزار دلاری رایج، خریداران سهمیه‌ای دینار هم اضافه شده‌اند.

بانک مرکزی در روز سه‌شنبه  به صرافان  متخلف در ارائه خدمات ارز اربعین هشدار داد. در این بخشنامه گفته: صرافی‌هایی که از ارایه خدمات ارز اربعین امتناع می‌کنند  با شدیدترین برخوردهای نظارتی از جمله جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف مواجه خواهند شد.

بازار در دو سه روز اخیر درباره توافق سردرگم است، موضع دیروز جوزف بورل تا حدودی فعالان ارز‌ر را نسبت به حصول توافق تا پایان شهریور بدبین کرد. یکسری از آن‌ها اعتقاد دارند ۱۹ شهریور روز کلیدی است. اگر قطعنامه صادر شود کار گره می‌خورد و اگر قطعنامه صادر نشود، توافق به بعد از انتخابات کنگره آمریکا موکول می‌شود یعنی در ماه آبان.