به گزارش اکوایران، قیمت دلار امروز سه شنبه 15 شهریور ماه در تهران به پرواز درآمد. نرخ دلار امروز وارد کانال 30 هزار تومان شد و تا محدوده 30 هزار و 180 تومان پیشروی کرد.

صدای بورل به تهران رسید 

معامله گران معتقد بودند صدای جوزپ بورل به بازار ارز تهران رسید. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است. 

برجام به زمین سفت خورد؟ 

معامله گران تصور می کنند که برجام بار دیگر به زمین سفت خورده است چرا که در چند وقت گذشته بورل جواب‌های ایران و آمریکا  را معقول و سازنده توصیف کرده بود.

جولان دینار در بازار ارز 

البته از سوی دیگر معامله گران براین نکته نیز تأکید می‌کنند که علت افزایش نرخ دلار به خرید و فروش دینار در تهران بر می گردد، چرا که تقریبا کمتر از دو هفته تا اربعین 1401 فرصت باقی مانده و این امر تقاضا برای خرید دینار را افرایش داده است. همین امر موجب ورود دینار و خروج دلار از بازار شده است به همین دلیل دلار در بازار کم شده و همین کمبود دلار  افزایش قیمت دلار در تهران را به همراه داشته است.

پیشروی نرخ دلار در بازارهای همسایه

در کنار عوامل یاد شده باید به پیشروی نرخ دلار در بازارهای همسایه هم اشاره کرد. قیمت دلار  هرات و سلیمانیه امروز به کمک قیمت تهران آمدند.

با افزایش ارزش اسکناس امریکایی در بازارهای یاد شده قدرت معامله گران افزایشی تهران بیشتر شد. نرح دلار هرات امروز وارد کانال 30 هزار تومان شد و تا 30 هزار و 50 تومان پیش رفت اما در ادامه معاملات به کانال 29 هزار تومان برگشت و بر روی 29 هزار و 970 تومان قرار گرفت.

این قیمت در مقایسه با دیروز 120 تومان بالاتر بود. قیمت دلار سلیمانیه هم  امروز بیش از 150 تومان افزایش را ثبت کرد و تا محدوده 30 هزار و 420 تومان بالا رفت. 

افزایش قیمت طلا و سکه در تهران

قیمت اونس طلا در بازار امروز نزدیک  به 4 دلار بر ارزش خود افزود. فلز گران بهای جهانی امروز به قیمت 1715 دلار معامله شد .
در بازار داخلی ایران هم با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه گران شد .  

قیمت طلا 18 عیار امروز در محدوده 1 میلیون و 278 هزار و 800 تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل 5 هزار و 800 تومان رشد را نشان می‌دهد. 

سکه بازان هم امروز به سمت کانال 14 میلیون تومان هجوم بردند. قیمت سکه امامی امروز 119 هزار تومان بالاتر از روز دوشنبه معامله شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز 13 میلیون و 991 هزار تومان بود که نسبت به عصر دیروز 120 هزار تومان افزایش را نشان می دهد .