به گزارش اکوایران،  به نقل از سی ان ان، اعلام نتایج انتخابات فرمانداری در ایالت نیوجرسی آمریکا حاکی از آن است که فیل مورفی، کاندیدای حزب دمکرات در رقابتی نزدیک بار دیگر به سمت فرمانداری این ایالت برگزیده شده است. بدین ترتیب مورفی به اولین فرماندار دموکرات نیوجرسی از سال 1977 تبدیل می شود که قادر به حفظ این کرسی شد. شمارش بیش از نود درصد آرا نشان می دهد که مورفی موفق به کسب 50,03 درصد آرا و جک سیاتارلی، رقیب جمهوریخواهش 49,22 درصد آرا شده اند. مورفی، مدیر اجرایی و نماینده سابق شرکت گلدمن ساکس در آلمان که سابقه ریاست امور مالی کمیته ملی حزب دموکرات را دارد، به عنوان یکی از اعضای بلندپایه این حزب به شمار می رود. جو بایدن، باراک اوباما و سناتور برنی سندرز، همگی از رای دهندگان دموکرات دعوت کرده بودند که برای حضور در انتخابات بسیج شوند.

اگر چه به تعبیر سی ان ان، پیروزی شانه به شانه مورفی به روند خارج شدن فرمانداری ایالات از کنترل  حزب حاکم بر کاخ سفید پایان داد، با این حال نتایج این انتخابات باعث کاهش نگرانی ها در حزب هوادار رئیس جمهور ایالات متحده نشده است. در واقع برگزاری انتخابات اخیر فرمانداری ایالات در این کشور به چالشی جدی برای دموکرات ها مبدل شده است. نتایج انتخابات در ایالت ویرجینیا – که در کنار نیوجرسی تنها ایالاتی هستند که انتخابات خود را در سال فرد برگزار می کنند- که منجر به پیروزی گلن یانگکین جمهوری‌خواه شد، ضربه‌ای مهیب به دموکرات‌هایی بود که در طول سال های اخیر دستاوردهای قابلی توجهی در این ایالت داشته اند. این ایالت هم، همچون نیوجرسی، از جمله معدود ایالتی بود که که در طی انتخابات سال گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا توانست با فاصله ای دو رقمی  بر رقیبش دونالد ترامپ فائق آید. اکنون نتایج انتخابات در این دو ایالت زنگ خطر را برای دموکرات هایی به صدا درآورده که خود را برای مبارزات انتخابات میان دوره ای سال آینده آماده می کنند.

همانند ویرجینیا، دموکرات‌های نیوجرسی و کمپین مورفی پیوسته به دنبال گرده زدن نامزد جمهوری‌خواهان به ترامپی بودند که در این ایالت به شدت منفور است. با این به رغم چنین تلاش هایی که سعی داشت احساسات ضدترامپ را برانگیزاند، نتایج انتخابات از نگاه برخی دموکرات ها حاکی از کاهش محبوبیت بایدن در سراسر این ایالت است. در مقابل جمهوریخواهان نیوجرسی هم، مانند هم حزبی های خود در ویرجینیا، سعی کردند که میان کاندیدای خود و ترامپ حدی از فاصله را برقرار کنند و در در عوض مورفی را بر سر مالیات و تأثیرات وحشتناک واکنش دموکرات‌ها در مقابل همه‌گیری بر کسب‌وکارها به چالش بکشند.

اگر چه بسیاری از تحلیلگران نتایج انتخابات اخیر را نشانه ای از افزایش نارضایتی ها نسبت به جو بایدن ارزیابی می کنند اما بایدن، با رد این تحلیل ها، عواملی چون وضعیت اشتغال، ادامه محدودیت‌ها و مصائب کرونا، گران شدن قیمت بنزین و مشارکت گسترده حامیان دونالد ترامپ را از علل این مسئله برشمرده است.