به گزارش اکو ایران، جو بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست G20 در رم درباره برجام به خبرنگاران گفت: «ما همچنان از تصمیم‌های بسیار بدی که پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام گرفت رنج می‌بریم».

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌ بایدن همچنین در پاسخ به اینکه در صورت حمله پهپادی یا هر اقدام تحریک آمیز ادعایی که غرب به ایران و هم‌پیمانانش نسبت می‌دهد، دولت وی پاسخی خواهد داد، گفت: «ما به پاسخگویی ادامه خواهیم داد».

یک روز پیش از این اظهارات، بایدن با سه تن از رهبران کشورهای طرف توافق -صدراعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر بریتانیا - ملاقات کرد. رهبران پس از آن گفتند که متقاعد شده‌اند که می‌توان به سرعت به تفاهمز درباره بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای ایران دست یافت و آن را اجرا کرد.

نشست گروه ۲۰

این دیدار همچنین دو روز پس از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه پهپادی ایران، و کمتر از یک هفته پس از آنکه تهران اعلام کرد که تا پیش از پایان نوامبر به مذاکرات هسته‌ای در وین بازمی‌گردد، برگزار شد.

تردید عمیق

به نوشته سی‌ان‌ان مقامات ایالات متحده به شدت تردید دارند که مذاکرات مجدد در مورد چگونگی مدیریت برنامه هسته ای ایران نتایج مورد نظر را به همراه داشته باشد و فعالانه در مورد اعمال فشار علیه تهران بحث می کنند.

منابعی در واشنگتن به سی ان ان گفتند که در دولت بایدن بحث در مورد چگونگی تداوم و افزایش فشار بر ایران ادامه دارد و برخی منابع معتقدند که آمریکا و متحدانش اکنون تمایل بیشتری به تحمیل هزینه بیشتر به ایران دارند و می‌گویند با ادامه روند کنونی بعید است طرفین به توافق برسند. 

 

 
G
M
T
Y
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Text-to-speech function is limited to 200 characters
 
 
 
Options : History : Feedback : Donate Close