به گزارش اکوایران، در حالی که طرف ایرانی و اروپایی به قریب الوقوع بودن از سر گیری مذاکرات برجامی امیدوار هستند و آمریکا هم درباره تبعات به تعویق افتادن مذاکرات هشدار می دهد، خبر از اعمال تحریم های تازه وزارت خزانه داری آمریکا علیه شرکت ها و چهره های ایرانی رسیده است.

تفاوت تحریم های جدید آمریکا

این بار اما تحریم ها یک تفاوت با تحریم های اخیر دارد و صنعت پهپادی ایران را نشانه گرفته است، در حالی که تحریم های اخیر علیه ایران بیشتر صنعت موشکی و هسته ای را هدف می گرفت.

این بار چهار شخص و دو شرکت تحریم شده اند که به ادعای خزانه داری آمریکا در برنامه پهپادی سپاه پاسداران نقش ایفا می کنند، یکی از این شرکت ها «کیمیا پارت سیوان» است که در سال ۱۳۹۰ ثبت شده و زمینه فعالیتش هم ساخت و تولید کلیه محصولات فایبرگلاس و کامپوزیت است،‌ کیمیا پارت سیوان مجوز واردات و صادرات کلیه مواد مربوط به فعالیت شرکتش را هم گرفته است، در بین چهره های تازه تحریم شده هیچ یک از اعضای هیئت مدیره این شرکت دیده نمی شوند؛ درست برخلاف شرکت دوم یعنی شرکت «اوج پرواز مادو نفر» که نه تنها خودش در فهرست تحریم دیده می شود بلکه دو نفر از اعضای هیئت مدیره اش با نام های یوسف ابوطالبی و عبدالله محرابی هم در لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا هستند. اما زمینه فعالیت این شرکت چیست؟ ویدئوی بالا را مشاهده کنید.