به گزارش اکو ایران، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی به توئیت جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران واکنش نشان داد و در صفحه توئیترش نوشت: «این عبارات شبیه اولتیماتوم است، این روزها اتحادیه اروپا بدان دیپلماسی می گوید، بروکسل متوجه نیست که که توسل بر چنین ادبیاتی ایران را تحت تاثیر قرار نمی دهد».

توئیت اخیر اولیانوف در حالی رسانه ای شد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعد از گفتگو با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران با انتشار پیامی در توئیترش نوشت: «بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا درباره رفتار ایران تاکید کردم: نقض حقوق بشر، حمایت از تجاوز روسیه و زندانی کردن توجیه‌ناپذیر شهروندان اتحادیه اروپا را متوقف کنید. ایران فوراً باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند».

این ادعاها -بالاخص در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران- هم‌زمانی داشت با گزارش  بلومبرگ که مدعی شده بود  ایران دارای اورانیوم 84 درصد است؛ ادعایی که به سرعت توسط مقام های تهران تکذیب شد. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت که این ادعاها با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق رسانه ای می شود. او در ادامه تاکید کرد که  وجود ذره یا ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی سازی به معنی غنی سازی بالای ۶۰ درصد نیست.این موضوع در روند غنی سازی امری بسیار طبیعی بوده که حتی می‌تواند با کاهش خوراک آبشارهای سانتریفیوژ در یک لحظه به وجود بیاید. ولی آنچه حائز اهمیت است محصول تولیدی نهایی است که جمهوری اسلامی ایران تاکنون مبادرت به غنی سازی بالای ۶۰ درصد نکرده است.