به گزارش اکوایران، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته جدید تحریم ها علیه ایران توافق کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد اعلام کرد وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه بر سر بسته جدید تحریم ها علیه ایران به توافق رسیدند.

ریاست سوئدی شورای اروپا در توئیتی بدون اشاره به جزئیات بیش‌تر اعلام کرد وزرای خارجه بسته جدیدی از تحریم ها را علیه ایران به بهانه اعتراضات اخیر تصویب کردند.

پیش از این، هفته گذشته منابع دیپلماتیک به رویترز گفته بودند وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود، 37 نفر را به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران اضافه خواهند کرد.

این تحریم‌ها در شرایطی مورد توافق قرار گرفته که گفته شده شورای وزرای خارجه اروپا، پس از تصویب قطعنامه روز پنج شنبه پارلمان اروپا، در جلسه امروز خود قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریسم را مورد بررسی قرار دهد. 

 وزیر امور خارجه آلمان امروز در جمع خبرنگاران گفته که کشورش از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفته بود که دولت آلمان از تلاش‌های رهبران اتحادیه اروپا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی این نهاد اروپایی استقبال می‌کند.

با این حال، جوزپ بورل، امروز در آستانه آغاز این جلسه گفت: «این [تروریستی نامیدن سپاه] چیزی است که بدون حکم دادگاه نمی‌توان در مورد آن تصمیم گرفت.» جوزپ بورل هنگام ورود به نشست وزرای خارجه در بروکسل به خبرنگاران گفت: «نمی توانید بگویید چون شما را دوست ندارم، پس شما را تروریست می‌دانم». وی افزود، قبل از اینکه شورای اروپا بتواند اقدام کند، ابتدا دادگاه یکی از اعضای اتحادیه اروپا  باید یک محکومیت حقوقی مشخص صادر کند.