به گزارش اکوایران؛ یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارسال طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

براساس اظهارات عبدالحسین روح الامینی، این استیضاح با بیش از 70 امضا جهت اعلام وصول تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است و هیات رئیسه مجلس موظف است در اسرع وقت آن را اعلام وصول کند.

آنطور که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تسنیم گفته، استیضاح عین اللهی 15 بند دارد و ایشان قول‌هایی به نمایندگان مجلس داده بودند تا استیضاح به جریان نیفتد اما متاسفانه در این فرصت نتوانستند مشکلات و کمبودها را رفع کنند از این رو این استیضاح به جریان خواهد افتاد.

پانزدهم ماه آذر امسال نیز وزیر بهداشت به مجلس رفت تا در رابطه با کمبود دارو از خود دفاع کند اما نمایندگان از پاسخ‌های او قانع نشدند و عین اللهی از مجلس اولین کارت زرد خود را دریافت کرد. 

طرح استیضاح وزیر بهداشت که 15 محور دارد و مهمترین محورهای آن شامل عدم به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب، عدم مدیریت به هنگام و علاج جویانه مجموعه عوامل درون و برون سازمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، عدم اهتمام به تدوین و ارائه لایحه قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی سلامت به دولت و مجلس، عدم اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج ساله، اهتمام به اصلاح و برخورد با پدیده شوم زیر میزی و سهم خواری، بی‌توجهی وزیر بهداشت به ایجاد بستر شغلی برای پزشکان جوان و تازه فارغ التحصیلان، افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، بدعهدی در دریافت و تسویه واکسن‌های تولیدی واکسن سازمان داخلی علیرغم سفارش و تعهد به خرید اولیه، بی‌توجهی به اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها و کارهای نمایشی بی‌حاصل، انجام اقدامات خلاف قانون در دانشگاه‌ها در برداشت درآمدهای حاصل از فروش دارو و تجهیزات و هزینه در جای دیگر است.