به گزارش اکوایران، واتیکان از درگذشت رهبر سابق مسیحیان کاتولیک جهان در سن 95 سالگی و پس از ابتلا به یک بیماری خطرناک خبر داد.

شفقنا خبر داد که «ماتئو برونی» - مدیر اطلاع‌رسانی سریر مقدس - روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پاپ «بندیکت شانزدهم»، رهبر سابق مسیحیان کاتولیک جهان، در سن 95 سالگی زندگی را بدرود گفته است.

«یوزف آلویس راتسینگر» متولد سال 1927 در آلمان بود که طی سال‌های 2005 تا 2013 میلادی با عنوان «بندیکت شانزدهم» پاپ کلیسای کاتولیک بود.

او دانش مذهبی بسیار بالا و توانایی‌های زیادی از جمله توان صحبت به 10 زبان دنیا و آشنایی با موسیقی را داشت، اما عقاید به شدت سنتی و محافظه‌کارانه او مورد انتقاد برخی اعضای کلیسای کاتولیک، از جمله پاپ فعلی بود. در سال 2013 بعد از بروز برخی حواشی در ارتباط با پرونده رسوایی جنسی پدران روحانی، بندیکت شانزدهم با اعلام دلیل کهولت سن از مقام خود استعفا داد و پاپ فرانسیس (پاپ فعلی) از آرژانتین جایگزین او شد.

استعفای بندیکت شانزدهم با مخالفت‌هایی حتی از سوی منتقدانش همراه شده بود، چراکه معتقد بودند استعفای یک پاپ در تاریخ مسیحیان کاتولیک بی‌سابقه است. با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اقدام او نه بی‌سابقه بلکه کم‌سابقه بوده است؛ کاری که یک بار 600 سال قبل از آن رخ داده بود.