آلودگی هوا همچنان در آسمان پایتخت می‌تازد. باشگاه خبرنگاران جوان امروز به نقل از عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت نوشته است که شدت آلودگی هوا برابر با استعمال ۳ تا ۷ نخ سیگار است. 

اما روزنامه‌ها امروز دو واکنش به دو اتفاق مهم روزهای پایانی هفته داشتند. اول انتصاب محمدرضا فرزین به عنوان رییس جدید بانک مرکزی. اقتصادخوانده‌ای که به نظر می‌رسد سیاست‌ مدنظر او شبیه به همان سیاستی است که در دولت احمدی نژاد پی گرفته شد.

در دولت احمدی‌نژاد وقتی نرخ ۱۲۲۶ برای دلار تعیین شد مرکز مبادله ارزی ایجاد شد که در آن صادرکنندگان عرضه خود را با قیمتی نزدیک به ارز بازار در اختیار واردکنندگان و سایر متقاضیان قرار می‌دادند.

برخی اقتصاددانان سیاست مدنظر فرزین را یک گام به جلو می‌دانند؛ با این شرط که قید عرضه ارز در نیما از روی دوش صادرکنندگان غیرنفتی برداشته شود، وگرنه با توجه به فاصله شدید نرخ نیما و بازار، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما) نمی‌دهند. 

مرگ پله، اسطوره فوتبال برزیل هم در اغلب روزنامه‌ها بازتاب داشت و از آن به عنوان «پایان قهرمان» یاد شد. در ادامه برنامه امروز بخش‌هایی از زندگی لیلیت تریان مادر مجسمه‌ سازی ایران را هم بررسی کردیم.