به گزارش اکوایران، با روشن شدن نتایج نهایی انتخابات میان‌دوره‌ای انتشار آخرین گزارش‌های کمک‌های انتخاباتی برای سال ۲۰۲۲، اکنون وارد چرخه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شده‌ایم.

در حال حاضر، داغ‌ترین موضوع نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه است. در ماه‌های اخیر، احتمال خط خوردن نام ترامپ به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اگرچه هنوز احتمالش بالای ۵۰ درصد است.

به نوشته واشنگتن اگزمینر، یک نگاه ساده‌لوحانه در میان بسیاری از جمهوری‌خواهان حامی ترامپ وجود دارد. آن‌ها می‌خواهند در سال 2024 نامزدی ترامپ را ببینند، اما نمی‌خواهند شاهد پایان کار ستاره نوظهور حزب جمهوری‌خواه، فرماندار فلوریدا، ران دسنتس باشند.  بنابراین آنها فکر می‌کنند هنوز موعد مناسب برای دسنتس فرا نرسیده و فقط باید تا سال 2028 برای نوبت خود صبر کند.

بیشتر بخوانید: فیل جوان کابوس ترامپ؛ ران دسانتس پدیده جمهوری خواهان

اگر از دید فرماندار فلوریدا به آن نگاه کنید، کاملا اشتباه است.

اگر دسنتس تا سال 2028 صبر کند، مدت کوتاهی در هیچ پستی نبوده و چشم انداز شغلی سیاسی مرتبطی نخواهد داشت. نسبت به ریاست‌جمهوری، یکی از گزینه‌های پایین‌تر برای یک فرماندار ثابت، نامزدی در انتخابات سنا است. اما دسنتس چنین امکانی نخواهد داشت، زیرا هیچ انتخابات سنایی برای فلوریدا در سال ۲۰۲۶ برگزار نخواهد شد. بدیهی است که او به عقب برنگشته و برای کرسی قدیمی خود در کنگره رقابت نخواهد کرد. بنابراین، او چه گزینه‌هایی دارد؟

اما چه اتفاقی برای فرمانداران سابق جمهوری‌خواه در رقابت‌های ریاست جمهوری می‌افتد؟ می‌توانید از تیم پاولنتی، جب بوش یا جیم گیلمور بپرسید (راهنمایی: هیچ یک از آن‌ها پیروز انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری نشدند).

بدتر از کاهش شهرت، می‌تواند فراموش شدن دستاوردهای او به عنوان یک فرماندار باشند. مسائلی که فرمانداری دسنتس را به یاد ماندنی و موفق کرده است، ممکن است تا پنج سال اصلا اهمیتی نداشته باشد. نبرد او علیه جریان چپ فرهنگی، به پاورقی کتاب‌های تاریخ سیاسی خواهد پیوست. تصمیم شجاعانه او برای باز نگه داشتن ایالت فلوریدا در زمان قرنطینه کرونا، پایان دادن به مزیت ویژه شرکت والت دیزنی و همچنین تمام کارهای دیگری که ممکن است برای مردم جذاب باشد.

در این لحظه، دسنتس محبوب‌تر و خوش‌نام‌تر از ترامپ است. و حتی در رقابت رو در رو نیزی می‌تواند از  ترامپ جلو بیفتد. البته اگر لیست نامزدهای حزب جمهوری‌خواه بلند باشد، ترامپ به دسنتس خواهد رسید. لازم اشاره کنیم که دسنتس در نظرسنجی‌های سناریو رقابت رو در رو با جو بایدن نیز پیشتاز است. به نظر می‌رسد دموکرات‌ها گیر بایدن افتاده‌اند؛ او در حال حاضر عمیقاً منفور بوده و احتمالاً در سال 2024 نیز چنین خواهد ماند. در سال 2028، ممکن است دموکرات‌ها نامزدی داشته باشند که احتمال بیشتری برای پیروزی در انتخابات نهایی دارد.

بنابراین، به طور خلاصه، ممکن است این شرایط مساعد دیگر هرگز برای دسنتس تکرار نشود.

این در حالی است که اجباری برای نامزدی ترامپ وجود ندارد. اگر آن را می‌خواهد، باید به دستش بیاورد. حتی با صرف نظر از شایستگی نامزدها، رای‌دهندگان جمهوری‌خواه باید سبک و سنگین کنند آیا فردی که تنها یک دوره دیگر می‌تواند رییس‌جمهور باشد، به به نفعشان خواهد بود یا خیر. آیا بهتر نیست فردی را انتخاب کنند که هشت سال برای انتصاب قضات محافظه‌کار جدید برای دیوان عالی و جبران سیاست‌های دوران بایدن، فرصت داشته باشد؟ در سال 2024، این استدلال به نفع دسنتس اما. اما برای سال 2028، هیچ برتری خاصی نسبت به رقبای اصلی خود نخواهد داشت.

بنابراین، اگر دسنتس بخواهد رئیس جمهور شود، تنها یک کار باید انجام دهد و آن نامزدی انتخابات ۲۰۲۴ است.