به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور اوکراین برای دیدار با جو بایدن و سخنرانی در کنگره رهسپار واشنگتن شد.

دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، قصد دارند روز چهارشنبه در کاخ سفید دیدار کنند. این دیدار طی سفر زلنسکی به واشنگتن صورت می‌گیرد که قرار است شامل سخنرانی در کنگره باشد.

دو منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفته‌اند که زلنسکی در حال حاضر در راه واشنگتن است. این اولین سفر او به خارج از اوکراین از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه سال جاری میلادی است.

سفر او به آمریکا به دلیل نگرانی‌های تاکنون به طور رسمی تائید نشده است. هم‌زمان با این سفر، قرار است قرار است دولت بایدن ارسال کمک های دفاعی جدید به این کشور را اعلام کند. یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت، بایدن 1.8 میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین را در طول سفر مورد انتظار اعلام خواهد کرد که شامل سیستم‌های ضدموشکی پاتریوت است. کمک‌های جدید در حالی اعلام خواهدش که ایالات متحده تاکنون نزدیک به 20 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین  از زمان آغاز تهاجم روسیه ارسال کرده است. هم‌چنین قانون‌گذاران ایالات متحده در حال بررسی یک کمک گسترده‌تر هستند که شامل 45 میلیارد دلار کمک اضطراری اضافی به این کشور می شود.

سفر رهبر اوکراین به واشنگتن یک لحظه مهم در طول10 ماه پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین است. زلنسکی به عنوان شخصیت بین‌المللی مقاومت اوکراین در برابر تهاجم ظاهر شده و بیشتر سال را صرف درخواست از کشورها برای حمایت کرده است.

او این درخواست‌ها را به صورت مجازی در اجلاس‌های بین‌المللی و مجالس قانون‌گذاری دنیا مطرح می‌کند. او در طول مدت جنگ در داخل کشورش باقی مانده است، که بازتابی از تمایل او برای حفظ وحدت کشور تحت محاصره‌اش و وضعیت امنیتی نامطمئن او در خارج از اوکراین است.

در آغاز جنگ، زلنسکی در کی‌یف، پایتخت، مخفی ماند و اغلب از مکان‌های نامعلومی مردم را مورد خطاب قرار می‌داد. اخیراً، او به برخی از جبهه‌های جنگ سفر کرده است، از جمله روز سه‌شنبه که از شهر باخموت در خط مقدم منطقه دونتسک در شرق اوکراین بازدید کرد. نیروهای اوکراینی و روسیه ماه‌هاست که در آن‌جا درگیر نبرد دشواری هستند.

im-689772