به گزارش اکوایران، نماینده دولت روسیه در مذاکرات هسته‌ای گفت هیچ کس انتظار پیشرفت در رایزنی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و  ایران را ندارد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به خبرگزاری روسی تاس گفت: «روسیه از رایزنی‌هایی که قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در روزهای آینده در تهران برگزار کنند استقبال می‌کند، اگرچه هیچ‌کس انتظار پیشرفتی را ندارد».

وی خاطرنشان کرد: از رایزنی‌هایی که قرار است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در روزهای آینده در تهران برگزار کنند، استقبال می‌کنیم.

نماینده روسیه خاطرنشان کرد که این رایزنی ها برای نیمه دوم نوامبر برنامه ریزی شده بود، اما قطعنامه «نابه موقع و معکوس» که ایالات متحده، بریتانیا، آلمان و فرانسه در جلسه شورای حکام آژانس برای اعمال فشار بر ایران تصویب کردند، مذاکرات را به تعویق انداخته بود.

مذاکرات بر سر احیای برجام از ماه سپتامبر به واسطه اختلاف میان طرف‌های گفت‌وگو تاکنون متوقف مانده است. تحقیقات ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد منشا اورانیوم کشف شده در سه سایت اعلام نشده مهم‌ترین مسئله مورد مناقشه میان طرفین است. ایران ضمن رد اتهامات آژانس، هر گونه توافق برای احیای برجام را منوط به بسته شدن پرونده مذکور کرده است. در مقابل، طرف‌های غربی درخواست تهران را رد کرده‌اند و شورای حکام آژانس از ماه مارس تاکنون دو قطعنامه انتقادی علیه تهران در رابطه با این موضوع تصویب کرده است.

هفته گذشته، مقامات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اعلام کردند که روز یک‌شنبه نمایندگان آژانس به تهران سفر می‌کنند تا به رایزنی برای پیدا کردن راه حلی برای این موضوع بپردازند.