به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ  یکی از مزایای شهروندی امارات، پاسپورت مسافرتی‌ این کشور است که به واسطه آن می‌توانید بدون دردسر به 180 کشور دنیا سفر کرد.

پاسپورت امارات در رتبه‌بندی جهانی جزو بهترین پاسپورت‌های مسافرتی به شمار می‌آید. براساس یک فهرست منتشر شده توسط آرتون کپیتال، پاسپورت امارات در بین ده پاسپورت برتر دنیا قرار دارد.

مسافران با پاسپورت امارات می‌توانند بدون دردسر به 180 کشور دنیا سفر کنند، هفت کشور بیشتر از کشورهای اروپایی مثل آلمان و سوئد و 9 کشور بیشتر از ژاپن که در اوایل سال جاری در فهرستی که توسط Henley & Partners منتشر شد، ژاپن با دسترسی آسان به 171 کشور در رتبه 24 قرار گرفت.

در طول همه‌گیری کرونا، امارات متحده عربی تا حد زیادی از قرنطینه‌هایی که در سراسر جهان دیده می‌شد، دور ماند و در عوض به دستورات سختگیرانه برای استفاده از ماسک اکتفا کرد. مدیریت هوشمندانه دولت در طول پاندمی، بازدیدکنندگانی را از سراسر جهان جذب کرد که به دنبال فرار از محدودیت‌ کرونایی در کشورهای خود بودند.

رتبه بندی گذرنامه امارات به علاوه رکورد‌های دیگر آن، به جذابیت این کشور اضافه می‌کند؛ این رکورد‌ها شامل بلندترین ساختمان جهان، عمیق ترین استخر و بلندترین هتل است.

آرتون گفت که پاسپورت‌ تقریباً همه کشور‌های دنیا در سال جاری قدرتمندتر شده است؛ به خصوص کشورهایی که مشتاق به بهره‌برداری از مزایای اقتصادی آن هستند؛ مزایایی که از طریق ایجاد آزادی بیشتر در رفت و آمد به وجود می‌آید.

در این میان وانواتو تنها کشوری بود که به دلیل تعلیق طرح لغو روادید با اتحادیه اروپا، امتیاز دسترسی خود را کاهش داد و پاسپورت افغانستان هم کماکان ضعیف‌ترین پاسپورت دنیا تلقی می‌شود.