به گزارش اکوایران، امروز جمعه 20 آبان ماه ائمه جمعه پیرامون حوادث و مسائل روز  که عمدتا به دنبال درگذشت مهسا امینی در اواخر شهریور سال جاری در کشور رخ داده، پرداختند. برخی اظهارات این ائمه جمعه را در ادامه بخوانید.

سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه: با ورزشکاران خودفروخته‌ای که به سرودملی و پرچم بی‌حرمتی می‌کنند برخورد کنید. ورزشکاران و کسانی که هویت ایرانی و اسلامی، حرمت پرچم و سرود ملی را زیر پا می گذارد نماینده کشور نیستند؛ لذا مسئولان باید با چنین افراد خود فروخته برخورد کنند. به جرات می‌توان گفت دشمنان از ابر قدرت شدن ایران در آینده می‌ترسند.(ایسنا)

سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد: حتی ملت آمریکا هم شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند. در ۵ رسانه اصلی جریان استکبار ۳۸ هزار دروغ طرح کردند. صدور انقلاب یعنی صدور اندیشه‌ای که در آن، آقا پسر ۱۸ یا ۲۰ ساله آرزوی شهادت می‌کند. فضای مجازی را پُر از حقایق کنید و جهاد تبیین را به عرصه بروز و ظهور برسانید؛ حکم رهبری، حکم جهاد عمومی است؛ هر کس که دستش می‌رسد، همچون نماز صبح بر او واجب است که با دشمن مبارزه کند.(ایسنا)

لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز: دلمان برای برخی افراد فریب خورده هم می‌سوزد، کاش بیدار شوند که این عزت و عظمت را نباید با چیز دیگری عوض کنیم که وسط ریاض جشن هالوین بگیرند، رقاصی‌های آنجا با موشک قاره پیمای شما با هم قابل مقایسه نیست، اگر کسی فریب خورده یک لحظه فکر کند حیف است.(تسنیم)

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران: بسیاری از مشکلات امروز ما و اعتراضات به فاصله‌ ما از شایسته‌سالاری بازمی‌گردد... سمَت‌‌های کلیدی در کشور را باید به دست کسانی بسپاریم که امین باشند و از تخصص لازم بهره‌مند باشند... چرا دانشگاه در خدمت مدیریت کشور نیست. چرا حوزه با همه ظرفیت علمی‌اش نقشه راه را تدوین نمی‌کند. هم حوزه مسئول است هم دانشگاه، دستگاه حکمرانی باید به حوزه و دانشگاه باید برای نقشه راه فشار بیاورد. (ایلنا)

سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم: در سند ملی امنیت آمریکا بیان شده است که سال ۲۰۳۰ به عنوان آخرین هژمونی و تسلط آمریکا محسوب می‌شود و دنیا در حال تغییر است و ما اکنون در سال‌های اولیه یک دهه تعیین کننده برای آمریکا هستیم.... آمریکایی‌ها می‌گویند یکی از چالش‌هایی که ما داریم مربوط به ایران است و از آن به عنوان تضعیف کننده دموکراسی غربی یاد می‌کنند و می‌گویند ایران ما را آزار می‌دهد و هویت ما را از بین برده است و ایران دشمن معمولی نیست و رقیب ما است. (ایسنا)

سید حسن جبل عاملی، امام جمعه اردبیل: کمبود دارو مثل آنتی بیوتیک کودکان که جایگزین ندارد هنوز وجود دارد. از رئیس جمهور محترم مصراً می‌خواهیم مقصر اصلی در این خصوص را به دستگاه قضایی معرفی کند و برای رفع کمبود تلاش بیشتری کند. هنوز ده‌ها دارو مخصوصاً داروهای بیماری‌های خاص در داروخانه ها نایاب است. دارو با تمام کالاها تفاوت اساسی دارد و به جان مردم ارتباط دارد.(تسنیم)

سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج: ایران اسلامی گفتمان جدیدی به وجود آورده که نظام غرب را به چالش کشانده است؛ دشمنان در مقابل این گفتمان همه ابزارها، دلبستگی ها و وابستگی را به کار گرفته اند تا در مقابل نظام اسلامی مفری یابند. ما براساس گفتمان امام راحل (ره) مبارزه سخت و بی امان علیه آمریکا شروع کرده‌ایم.(ایسنا)