به گزارش اکوایران؛ به دنبال اعتراضات بیش از یک ماه اخیر دانشجویان در دانشگاه‌های سراسر کشور، مقامات دولتی برای کنترل شرایط بارها به دانشگاه‌های مختلف رفتند؛ اما هر بار دانشگاه‌ها دچار تنش بیشتر شدند. امروز 17 آبان سید محمد حسینی، معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی به دانشگاه تربیت مدرس رفت، اما با شعارهای اعتراضی دانشجویان مواجه شد. به نقل از ایسنا جمعی از دانشجویان با شعارهای «آزادی»، «زن، زندگی ، آزادی » و « دانشجوی زندانی باید آزاد گردد» مانع آغاز سخنرانی معاون رئیسی شدند. البته او سخنرانی کرد اما در این بین دانشجویان شعارهای دیگری نیز  سر دادند، «دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست» و غیره. این جلسه اگرچه نیمه تمام نماند، اما جمعی از دانشجویان در واکنش به اظهارات حسینی جلسه را ترک کردند.

در این جلسه معاون پارلمانی رئیسی چه گفت؟ او اعلام کرد: قبول داریم که کاستی وجود دارد و در تلاش برای رفع آنها هستیم. رییس جمهور هم تاکید دارد، حرف‌ها شنیده شود. در مجلس هم حرف‌های زیادی زده می شود. در قانون اساسی رفراندوم پیش بینی شده، اما مگر می‌شود اصل نظام به رفراندم گذاشته شود؟ رفراندوم برای مواردی است نه اصل نظام.

او مدعی شد، نام چهل نفر را دارد که دروغین گفته شده کشته شدند و افزود: دستگیرشدگان اگر جرمی مرتکب نشده باشند، آزاد می شوند، اما وقتی کسی را می کشند یا امنیت جامعه را بهم می ریزند، برخورد می‌شود. بنای نظام برخورد با رحمت بوده و افراد زیادی آزاد شده‌اند، ولی با افراد مسلح برخورد می‌شود. اگر دانشجو تخلفی کرد، کمیته انظباطی باید برخورد کند. در این لحظه برخی از دانشجویان شعارهای ساختارشکنانه سر دادند.

حسینی در بخش دیگر  در پاسخ به انتقاد دانشجویی از دستگیری افراد بخاطر انتشار توییت یا خواندن آهنگ، گفت: اینها تهمت است. اینجا دانشگاه است و محل حرف و منطق است و باید با منطق صحبت کنیم.

او درباره حجاب اجباری گفت: باید جلسه جداگانه درباره حجاب اجباری بگذاریم. رشته من فقه است و حاضرم در این موضوع صحبت کنم. هرکسی نباید بدون تخصص در این زمینه وارد شود. معلوم است شما شعارها را نشنیده اید، الان اصل نظام را هدف قرار گرفته اند و حجاب بهانه است.حسینی در واکنش به دانشجویی که گفت، مهسا امینی از ترس فوت کرد، گفت در مورد خانم امینی کسی نگفت از ترس مرده است. نظر پزشکی قانونی، بیماری بوده است.

دقایقی بعد از این اظهارات جمعی از دانشجویان جلسه را ترک کردند؛ در این زمان حسینی  گفت: قطعا این دولت هم و غم خود را به کار بسته تا فاصله طبقاتی کم شده و رانت و فساد کاهش یابد. تلاش دولت برای خدمت به مردم است. ما نگفتیم مدینه فاضله تشکیل شده، ولی به سمت حل مشکلات پیش می‌رویم. در خاش راه آهن  افتتاح شده است. گاز رسانی به زاهدان در حال اتمام است، اما دشمن دنبال ایجاد برادرکشی است تا ایران را به سوریه تبدیل کنند.

رئیس جمهور نگفت ساختار نظام را تغییر می‌دهد

معاون رئیسی در بخش دیگر از سخنانش از دانشجویان درخواست کرد که کمک کنند تا مشکلات کشور حل شود و ادامه داد: پیشنهاد بدهید برای تدوین برنامه هفتم توسعه. رییس جمهور تمام هفته کار می‌کند. ما در خدمت مردم هستیم. همکاران ما در دولت شهر به شهر و روستا به روستا می روند و مشکلات مردم را بررسی می‌کنند. ما شرایط کشور را گل و بلبل تحویل نگرفته‌ایم، اما داریم کار می‌کنیم تا مشکلات حل شود.

حسینی به نقل از رئیسی گفت: رویه‌ها را اصلاح می‌کنیم و مدیران نالایق را کنار می‌گذاریم. او افزود: رئیس جمهور نگفت ساختار نظام را تغییر می‌دهیم. رییس جمهور اجازه نمی‌دهد فساد ایجاد شود در همین دولت، برخی مدیران دولتی برکنار شده‌اند.

حسینی در بخش دیگر گفت: عربستان اعلام کرده که جنگ را به داخل ایران می کشاند. داعش حمله تروریستی به شاهچراغ انجام داد. عده‌ای آموزش جنگ شهری و نافرمانی مدنی دیده اند. در کردستان عراق و پاکستان در حال آموزش نظامی هستند. ضد انقلاب و سلطنت طلب برنامه‌ریزی کرده، اما موفق نمی‌شوند و این قضایا پایان می‌یابد.

 او ادامه داد: توصیه شده است کسی کشته نشود، اگر می‌خواستند با خشونت رفتار شود، این قضایا سریع جمع می‌شد. الان تلاش می‌شود مردم متوجه پشت پرده شوند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند.