به گزارش اکوایران، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان مورد سوءقصد قرار گرفت. 

نخست‌وزیر سابق پاکستان هنگامی در مشایعت کاروانی که با آن به شرق استان پنجاب سفر می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.یکی از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف و پلیس پاکستان گفته است که یک فرد مسلح به سمت کامیون حامل عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان تیراندازی کرده و او و همچنین برخی از حامیانش را زخمی کرده است.

بنا بر گزارش گاردین، خان از ناحیه ساق پا زخمی شده و آسیب جدی ندیده است. گفته شده مردی با سلاح خودکار به سوی او تیراندازی کرده است. طرفداران خان این حادثه را یک سوء قصد توصیف کرده اند. او به بیمارستان منتقل شده است. این حمله در منطقه وزیرآباد در شرق استان پنجاب رخ داد. خان در یک کاروان بزرگ متشکل از کامیون و ماشین‌ها به سمت اسلام‌آباد پایتخت سفر می‌کرد تا بتواند دولت را وادار به برگزاری انتخابات زودهنگام کند.

000022-11-03_at_5.23.21_pm

خان بعداً با پای بانداژ شده مشاهده شده است. او از کامیون کانتینری خود به وسیله نقلیه دیگری منتقل شد و از آنجا اعلام کرد که سالم است. بر اساس این اطلاعیه برخی از هواداران حزب تحریک انصاف نیز زخمی شدند.

این حمله کمتر از یک هفته پس از آغاز راهپیمایی خان از لاهور، مرکز استان پنجاب، به همراه هزاران هوادار رخ داد. از زمان برکناری وی برا اساس رای عدم اعتماد در پارلمان در ماه آوریل، خان مدعی شده که قربانی توطئه ای بوده که توسط جانشین خود، شهباز شریف، و ایالات متحده طراحی شده است - ادعاهایی که هم نخست وزیر جدید و هم واشنگتن آن را رد کرده اند.