به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه 11 آبان ماه وزرای نفت، کار، ورزش و رؤسای سازمان برنامه و بودجه و محیط زیست پس از نشست هفتگی خود در دولت درباره مخالفت اعضا با مجلس بر سر بخشی از افزایش حقوق کارمندان، اظهارات اوکراین درباره حذف تیم ایران از جام جهانی، رساندن ظرفیت تولید سرم به 6 میلیون و جست‌وجو برای یافتن جفت درنا با خبرنگاران صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری‌ها در حاشیه نشست دولت، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه از مخالفت دولت بر سر بخش‌هایی از لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد که در صحن مجلس تصویب شده بود.

تهران و مسکو به شدت بهم نزدیک شدن

 جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست دولت در مورد وضعیت قراردادهای ایران و روسیه گفت: تا امروز بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد در حوزه نفت و گاز و توسعه میادین با شرکت‌های قدر روسیه بسته شده  و نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار هم تفاهم نامه امضاء شده است.

او افزود: در موضوع  کریدور رشت- آستارا - گرمسار-اینچه برون نیز به‌زودی تفاهم انجام شود. به اعتقاد اوجی، ایران و روسیه  شاید تا به حال اینقدر دیدگاه‌های‌شان به هم نزدیک نشده بود.

به دنبال جفت درنا هستیم

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور نیز به خبرنگاران گفت: تک درنای سیبری اکنون در منطقه تالاب انزلی مستقر است و ما با کشورهایی که جفت این درنا را دارند در حال گفت‌وگو هستیم تا بتوانیم جفت او را تأمین کنیم. او وضعیت یوز ایرانی را نیز مناسب خواند.

ظرفیت تولید سرم را 6 میلیون می‌کنیم

درحاشیه جلسه دولت سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به خبرنگاران گفت: تا پایان سال ظرفیت تولید سرم را به ۶ میلیون سرم در ماه خواهیم رساند. مواد اولیه هم به صورت وفور تامین و توزیع شده است، در ضمن تصمیم گرفته شد بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به داروخانه‌ها و ۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بیمارستان‌ها پرداخت ‌شود.

درخواست خارج از اصول اوکراین

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز نسبت به درخواست اوکراین مبنی بر حذف تیم‌ملی ایران از جام جهانی واکنش نشان داد و گفت: این درخواست بی اساس و خارج از اصول و منطق  ورزش است. او به رغم اینکه مدت‌هاست فدراسیون ژیمناستیک با سرپرست اداره می‌شود؛ اعلام کرد: با اداره برخی فدراسیون ها با سرپرست هیچ مشکلی ندارد و گاهی پیش می‌آید.