به گزارش اکو ایران، همزمان با عقب نشینی نظامیان روس در شرق و جنوب اوکراین، مسکو اتهام های تازه ای را علیه بریتانیا مطرح کرد؛ اتهام هایی که می تواند تنش ها را فراتر از مرزهای اوکراین افزایش داده؛ رخدادی که ممکن است بستری باشد برای وقوع جنگ جهانی سوم.

به نوشته الجزیره کرملین اخیرا انگلیس را به دلیل کمک به اوکراین جهت برنامه ریزی یک حمله پهپادی به ناوگان دریایی این کشور در دریای سیاه که در بندر سواستوپل، کریمه مستقر است، متهم کرد و گفت که یکی از کشتی های این کشور آسیبی جزئی دیده است. به نوشته خبرگزاری الجزیره، وزارت دفاع مسکو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام تروریستی و آموزش پرسنل نظامی 73 مرکز ویژه عملیات دریایی اوکراین با هدایت متخصصان و کارشناسان انگلیسی مستقر در شهر اوچاکف در منطقه میکولایف انجام شده است.

همزمان مسکو، انگلیس را به دست داشتن در انفجار خطوط لوله نورداستریم متهم کرد. به ادعای این کشور بریتانیا در وقوع انفجارهایی که به خط لوله نورد استریم آسیب وارده کرده، دست دارد. براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، نمایندگان واحدی از نیروهای دریایی بریتانیا 26 سپتامبر در طراحی، تدارک و اجرای یک حمله تروریستی در دریای بالتیک نقش داشتند؛ اقداماتی که موجب انفجار خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 شده است. همزمان بریتانیا با رد اتهام دست داشتن در انفجار خطوط لوله نورد استریم، اتهام های وادره توسط روسیه را بی اساس خواند.سخنگوی وزارت دفاع بریتانیا در این باره گفت:«وزارت دفاع روسیه برای پوشش گذاشتن بر سیاست فاجعه بارش در ارتباط با اوکراین، به ادعاهای دروغین در مقیاس بزرگ متوسل می شود.»

همزمان در جریان تحولات میدانی در اوکراین نیز کرملین مدعی است که نیروهای دریایی روسیه حمله پهپادی را در خلیج موسوم به سو استوپل؛ جایی که مقر ناوگان روس ها در دریای سیاه در شبه جزیره کریمه است را دفع کردند. میخائیل رازوژایف، فرماندار سواستوپل با انتشار پیامی در کانال تلگرامش نوشت: کشتی های ناوگان دریای سیاه حمله پهپادی را در آب های خلیج سواستوپل خنثی کردند. به گفته آنها هیچ کدام از نهادها آسیبی ندیده و اوضاع تحت کنترل است.