به گزارش اکوایران، نخست‌وزیر سابق پاکستان به تلاش برای قتل متهم شد.

بنا بر گزارش هندوستان‌تایمز، در یکی از مراکز انتظامی پاکستان پرونده‌ای علیه عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان با اتهام تلاش برای قتل ثبت شده است. بنا بر این گزارش، محسن شهنواز رنجها، از اعضای حزب مسلم لیگ، یک روز پس از حمله به او در خارج از کمیسیون انتخابات پاکستان، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، این اتهام را به ثبت رساند. به ادعای او حامیان تحریک انصاف که در اعتراض به رد صلاحیت خان در پرونده توشاخانا اعتراض کردند، چنین قصدی را داشتند. در همین ارتباط گفته شده که پلیس اسلام آباد  پرونده تلاش برای قتل را درباره عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف تشکیل داده است. علاوه بر این، پرونده دیگری مرتبط با تروریسم علیه دبیر کل حزب تحریک انصاف و ۱۰۰ نیروی کاری این حزب به اتهام خشونت در جریان اعتراضات ثبت شده است.

اعلام پرونده قتل علیه عمران خان یک روز پس از رأی کمیسیون نظارت بر انتخابات صورت گرفت که بر اساس آن رأی، عمران خان از فعالیت سیاسی محروم می‌شود. از سوی دیگر، گروهی از طرفداران حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان به دنبال تصمیم کمیسیون انتخابات برای محرومیت وی از انجام هرگونه فعالیت سیاسی در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور و پیشاور تظاهرات برپا کردند.

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین، روز جمعه، برای پنج سال از نامزد شدن به کرسی‌های انتخاباتی سیاسی سلب صلاحیت شد. کمیسیون انتخابات پاکستان هم‌چنین اعلام کرد که عمران خان به طور غیرقانونی هدایای دولتی را فروخته و ثروت خود را به عنوان صدر اعظم کتمان کرده است. بر اساس این تصمیم ، آقای خان برعلاوۀ سلب صلاحیت‌شدن از کرسی‌های انتخاباتی به طور خودکار کرسی‌اش را در پارلمان پاکستان نیز از دست داد.  این تصمیم، تازه‌ترین تنش در بحران سیاسی پاکستان است که پیش از برکناری آقای خان در ماه آوریل آغاز شد.