به گزارش اکوایران، صبح امروز تنها چند ساعت پس از آن که آمریکا هشدار داد روسیه برای جنایت‌های جنگی‌اش جواب پس خواهد داد، شهر بندری میکولایو مورد حمله‌ی یک موشک روسی قرار گرفت. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این موشک که عامل یکی از ۳ انفجار امروز در شهر میکولایو بود نیمی از یک ساختمان را از بین برد و یک حفره بزرگ در زمین بر جای گذاشت. در دومین روز متوالی حملات هوایی به پایتخت و دیگر شهرهای اوکراین حداقل ۴ نفر کشته شده‌اند. همچنین آژانس خبری اینترفکس چندین انفجار در شهر «فستیو» در همسایگی کی‌یف و شهر بندری اودسا، در جنوب را گزارش کرده است.

کارین ژان‌پیر -سخنگوی کاخ سفید-  به خبرنگاران گفت : «این‌ها فقط هرچه بیشتر بی‌رحمی پوتین را نشان می‌دهند و کاخ سفید این حملات را شدیداً محکوم می‌کند».  او با اشاره به کمک تسلیحاتی ۷۲۵ میلیون دلاری آمریکا که به تازگی تصویب شده است گفت: «آمریکا تا هروقت که لازم باشد در کنارمردم اوکراین خواهد ماند.  ما به تحمیل هزینه به روسیه ادامه می‌دهیم و آن‌ها را وادار می‌کنیم برای اعمالشان پاسخگو باشند».

مسکو هدف قرار دادن غیر نظامیان را رد می‌کند. وزارت دفاع روسیه گفته‌است که حملات (عظیمی) علیه اهداف نظامی و زیرساخت‌های انرژی در سرتاسر اوکراین انجام داده است. در همین شرایط اوکراین ادعا کرده است که برخی از این حملات توسط پهباد‌های انفجاری ایرانی انجام شده‌اند. ا آمریکا، انگلیس و فرانسه هر سه ادعا کرده‌اند اگر این ادعا ثابت شود ایران مفاد قطعنامه‌ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت ّسازمان ملل را زیر پا گذاشته است. ین در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ارسال این پهپادها و هر گونه مداخله در جنگ اوکراین را شدیدا رد کرده‌اند. در همین شرایط، ارتش اوکراین مدعیست   ۳۸ عدد معادل ۸۵٪ از این پهبادها را منهدم کرده است.

TYI4GIS54ZJCVABELWSNVECIZE

هم‌چنین خبرگزاری اینترفکس گزارش داده یک هواپیمای جنگی روسی در شهر ییسک در جنوب روسیه به یک ساختمان مسکونی برخورد کرده و ۱۳ نفر را کشته است. به گزارش این خبرگزاری یکی از موتور های هواپیمای جنگی بمب‌افکن su34 طی یک پرواز تمرینی آتش گرفته و منجر به این حادثه شده‌است.

همزمان با این تحولّات روز گذشته، اوکراین و روسیه بزرگترین تبادل زندانی خود را انجام دادند. در طی آن ۲۱۸ بازداشتی از جمله ۱۰۸ زن اوکراینی آزاد شدند و به کشور خود بازگشتند.