به گزارش اکوایران، رئیسی در حالی این بار در مقابل دوربین صدا و سیما می نشیند که در 10 روز اخیر، کشور با تجمعاتی در برخی مناطق کشور روبرو شده است؛ تجمعاتی اعتراضی که از درگذشت مهسا امینی پس از حضور در مقر پلیس امنیت اخلاقی آغاز شد و معترضان، گشت ارشاد را در این حادثه مقصر می‌دانند. موضوعی که احتمالا یکی از اصلی ترین محورهای اظهارات امشب رئیسی باشد زیرا هم اکنون مهمترین ماجرایی است که ابعاد سیاسی در داخل و خارج از ایران به دنبال داشته است.

از سوی دیگر، این نخستین گفت و گوی تلویزیونی رئیسی پس از نخستین حضور او در سازمان ملل متحد است. شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای رئیسی فرصتی شد تا او این بار با سران یکی دیگر از قدرت های جهان دیدار و گفت و گو کند. رئیسی در جریان این حضور در ایالات متحده همزمان با آغاز سال دوم فعالیت خود در جایگاه رئیس جمهوری ایران، با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد و این در حالی است که او در یک سال گذشته تنها با ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ روسای جمهور روسیه و چین به عنوان سران کشورهای قدرتمند دیدار کرده بود.

با همه این موضوعات، رئیسی امشب نخستین بار در آغاز دومین سال فعالیتش به عنوان رئیس جمهوری است که با مردم از طریق صدا و سیما گفت و گو می کند. به این ترتیب به نظر می رسد این گفتگو فرصتی برای او خواهد بود تا گزارش عملکرد یکساله خود و کابینه اش را به ویژه در زمینه اقتصادی به مردم ارائه دهد. باید دید او همچون نشست خبری اخیر خود، همچنان به حواله دادن مشکلات به دولت قبل ادامه می دهد یا آنکه این بار به مهمترین سوالات اقتصادی مردم ازجمله وعده هایی که داده بود به روشنی پاسخ می دهد؛ آنکه وعده ایجاد یک میلیون شغل و همچنین ساخت یک میلیون مسکن به کجا رسیده است؟