به گزارش اکوایران، با شدت گرفتن ضدحملات نیروهای اوکراینی، روسیه به اهداف غیرنظامی بیشتری حمله می کند.

بنا بر گزارش بلومبرگ، مؤسسه مطالعات جنگ اعلام کرده نیروهای روسی به جای «دفاع متقابل در برابر ضدحملات اوکراینی‌هایی که به پیشروی خود ادامه می‌دهند»، «عملیات تهاجمی کور» را در اطراف شهر دونتسک و باخموت در شرق اوکراین انجام می‌دهند. بر اساس این گزارش، ارتش روسیه به حملات موشکی و هوایی به اهداف نظامی و غیرنظامی در خارکف و میکولایف و سایر نقاط ادامه داد.

این اندیشکده مستقر در آمریکا هم چنین اعلام کرد که شکست سریع مسکو باعث هدف گرفتن اهداف غیرنظامی شده بالاخص در مناطق شمال شرقی اوکراین شده و آن‌ها را به شدت آسیب پذیر می‌کند.  بر اساس این گزارش، نیروهای اوکراینی شهرک‌های جدیدی را آزاد کرده‌اند و به نظر می‌رسد در حال گسترش مواضع خود در شرق رودخانه اوسکیل و شمال رودخانه سیورسکی دونتسک هستند و می‌توانند نیروهای روسی را در اطراف لیمان محاصره کنند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمور اوکراین، از بازدید آتی بازرسان سازمان ملل از محل گور دسته جمعی کشف شده در یکی از مناطق شرقی اوکراین که به تازگی آزاد شده است استقبال کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هم در مصاحبه‌ای «۶۰ دقیقه» به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین هشدار داد. پوتین پیشتر تهدید کرده بود که با شدت گرفتن ضدحملات اوکراینی‌ها به مناطقی در شمال شرق این کشور، حملات خود را به اهداف غیرنظامی افزایش خواهد داد. وزارت دفاع بریتانیا گفته که روسیه تهدید پوتین را عملی می‌کند و «احتمالاً مکان‌هایی را که آماده حمله است گسترش داده است» تا روحیه اوکراین را تضعیف کند.