به گزارش اکوایران، بنا بر آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

خبرگزاری رویترز مدعی شده، بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روز چهارشنبه،  ذخایر اورانیوم غنی شده ایران تا 60 درصد، که بسیار نزدیک به درجه تسلیحاتی است، بسیار بالاتر از مقداری است که طبق یک تعریف در صورت غنی‌سازی بیشتر برای یک بمب اتمی کافی است.

بر اساس این گزارش که به رویت اعضا و رویترز رسیده، بنا بر تخمین آژانس، اورانیوم غنی‌شده تا 60 درصد ایران و به شکل هگزافلوراید اورانیوم -گازی که با سانتریفیوژ غنی‌سازی می‌شود-  از آخرین گزارش فصلی که در 30 می منتشر شد، از 12.5 کیلوگرم به 55.6 کیلوگرم رسیده است.

همزمان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مانند فصل‌های گذشته، گزارش دومی را منتشر کرد که مدعیست ایران هنوز پاسخ‌های معتبری درباره منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سه سایت اعلام‌نشده که به نظر می‌رسد عمدتا قدیمی هستند و آژانس سال‌هاست که مدعی بررسی آن‌ها بوده، ارائه نکرده است. 

در گزارش دوم که رویترز نیز مشاهده کرده، آمده است: «مدیرکل [آژانس] به طور فزاینده‌ای نگران است که ایران در مورد مسائل پادمان باقی‌مانده در این دوره گزارش با آژانس همکاری نکرده و بنابراین، هیچ پیشرفتی در جهت حل و فصل آنها حاصل نشده است».