ایران خودرو و سایپا در دومین هفته پس از افزایش قیمت بار دیگر از طرح های فروش خود رونمایی کردند. غول آبی جاده مخصوص در آخرین روز از فصل پاییز 1400 از برگزاری فروش فوق العاده خود خبر می دهد و دیگر خودروساز کشور یعنی سایپا از پیش فروش و طرح مشارکت در تولید خود رونمایی کرد.

بررسی دومین فروش فوق العاده ایران خودرو بعد از افزایش قیمت خودروها در مبدا با عرضه 4 محصول کلید خورد. این خودروساز در این طرح فروش فوق العاده خود رانا پلاس سقف شیشه‌ای، سورن پلاس، پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای و دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک را عرضه می کند.

در این طرح فروش رانا پلاس با قیمت حدود 227 میلیون تومانی و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک با قیمت حدود 394 میلیون تومانی به نوعی کف و سقف محصول را در این طرح تشکیل می دهند. قیمت سمند سون پلاس نیز حدود 240 میلیون تومان است و متقاضیان پژو 207 با سقف شیشه ای باید برای در اختیار گرفتن این خودرو در صورت برنده شدن در قرعه کشی حدود 233 میلیون و 500 هزار تومان واریز کنند.

اما سایپایی ها که پیش تر دو طرح فروش فوق العاده را برگزار کردند این بار به سراغ برگزاری طرح

پیش فروش و مشارکت در تولید رفته اند.

غول نارنجی جاده مخصوص در این طرح پیش فروش خود 6 محصول شاهین، کوییک معمولی، کوییک R، کوییک S، ساینا S و پراید وانت را عرضه می کنند.

پیش پرداخت شاهین در این طرح فروش حدود 171 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است. متقاضیان برای کوییک معمولی و کوییک R به ترتیب حدود 83 میلیون تومان و 87 هزار و800 تومان باید به حساب سایپا بعد از برگزاری قرعه کشی واریز کنند. منتخبان کوییک S نیز حدود 91 میلیون و 200 هزار تومان باید به این خودروساز پرداخت کنند. سایپا برای طرفداران ساینا S نیز حدود 83 میلیون و 700 هزار تومان پیش پرداخت در نظر گرفته است. وانت پراید نیز با پیش پرداختی حدود73 میلیون و 400 هزار تومانی در این طرح فروش شرکت دارد.

موعد تحویل خودروهای یاد شده خرداد تا مرداد سال آینده در نظر گرفته شده است. همین محصولات در طرح مشارکت در تولید سایپایی ها حضور دارند با این تفاوت که سایپا برای مشارکت کنندگان در این طرح سود 10 درصدی در نظر گرفته و خودروهای عرضه شده را در بازه بهمن تا اسفند 1401 تحویل می دهد.

تا زمان انجام قرعه کشی مشخص نیست دو خودروساز چه تعداد خودرو از مسیر طرح های یاد شده عرضه خواهند کرد.