دنا معمولی، دنا پلاس با گیربکس دستی و سمند LX بیشترین رشد قیمت را در خانواده های دنا و سمند طی دو هفته که از آبان ماه 1400 می گذرد،  تجربه کردند.

در حال حاضر خانواده دنا با چهار عضو در دسترس خریداران قرار دارد. دنا معمولی در ابتدای آبان ماه با قیمتی حدود 328 میلیون تومان در بازار حضور داشت. اما در نیمه آبان ماه امسال این خودرو یک رشد 9 میلیون تومانی را تجربه کرد. فروشندگان در نیمه هشتمین ماه از سال جاری برای واگذاری این خودرو رقمی حدود 337 میلیون تومان را طلب کردند.

دنا پلاس با گیربکس دستی نیز همانند دنا معمولی رشد 9 میلیون تومانی را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. این خودرو در اولین روز آبان با قمیتی در حدود 376 میلیون تومان داد و ستد می شد اما در انتهای هفته دوم آبان ماه قیمت این خودرو با رشد 9 میلیون تومانی به حدود 385 میلیون تومان رسید.

دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در جاده افزایش قیمت پشت سر دنا معمولی و دنا پلاس با گیربکس دستی حرکت کرد. این محصول با گیربکس اتوماتیک که طرفداران خاص خود را دارد طی دو هفته ای که که از آبان امسال گذشت رشد 8 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد.

دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در ابتدای آبان با قیمتی حول و حوش 457 میلیون تومان قابل خریداری بود. این خودرو در ادامه اما رشد قیمت را تجربه کرد تا در نهایت در پانزدهم آبان ماه از سوی فروشندگان با قیمت 465 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

قیمت همین محصول با گیربکس دستی نیز رشد 6 میلیون تومانی را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ در اولین روز از هشتمین ماه سال جاری با قیمتی حول و حوش 433 میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه شد اما این خودرو در ادامه و در انتهای دومین هفته آبان قیمتش به 439 میلیون تومان رسید.

حال به سراغ بازار رانا می رویم. در حال حاضر رانا با دو محصول رانا پلاس و رانا پلاس با سقف پانوراما در بازار حاضر است.

رانا پلاس طی دو هفته ای که از دومین ماه از فصل پاییز 1400 گذشته رشدی حدود 6 میلیون تومانی را تجربه کرده است. این محصول ایران خودرو در ابتدای آبان با پرداخت 270 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت. اما در نیمه آبان این خودرو 276 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. رانا پلاس با سقف پانوراما نیز که به تازگی در بازار آفتابی شده قیمتی حدود 310 میلیون تومان دارد.

خانواده سمند با سه عضو در بازار حضور دارد. در میان سه عضو این خانواده سمند LX ساده بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد. این خودرو پرطرفدار از ابتدا تا نیمه آبان ماه امسال رشد 7 میلیون تومانی قیمت را به خود دیده است.

این خودرو ابتدای دومین ماه از فصل پاییز با قیمتی حدود 243 میلیون تومان از سوی فروشنگان عرضه شد اما در ادامه و در نیمه آبان قیمتش به حدود 250میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس نیز که از سال گذشته به سبد محصولاتی ایران خودرو اضافه شده در بازه زمانی یاد شده رشد 5 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودرو در ابتدای آبان 285 میلیون تومان قیمت داشت اما در پایان هفته دوم آبان با قیمتی حدود 290 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

سکه کمترین رشد قیمت طی دو هفته آبان نیز به نام سمند LX با موتور EF7 ضرب شد. این خودرو ابتدای هشتمین ماه سال با قیمت 270 میلیون در بازار حاضر بود اما به تدریج قیمتش رشد کرد تا در نهایت در نیمه آبان به حدود 274 میلیون تومان رسید.