تب خودروهای برقی هر روز تندتر می شود و هر یک از خودروسازان بین المللی به دنبال این هستند تا سهم بیشتری از بازار محصولات برقی را تصاحب کنند. درست است که تسلا به نوعی دست بالا را در بازار برقی ها دارد اما سایر خودروسازان هم بیکار ننشسته و از برنامه های خود برای عرضه محصولات برقی رونمایی می کنند. تویوتا به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا به لحاظ تیراژ اعلام کرد فروش اولین خودروی الکتریکی خود را در سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، این محصول تویوتا که یک محصول کراس اوور محسوب می شود از سوی این خودروساز bZ4X نام گذاری شده و فروش آن در سال 2022 در سراسر جهان از جمله بازار ژاپن، آمریکای شمالی، چین و اروپا آغاز خواهد شد. به رغم اینکه تویوتا زمان عرضه اولین خودروی برقی خود را مشخص کرده اما هنوز قیمت آن را تعیین نکرده است.

تویوتا bZ4X اولین محصول از 15 محصولی تمام الکتریکی است که این خودروساز ژاپنی قصد دارد تا سال 2025 عرضه کند.

تویوتا در حال حاضر هیچ خودروی تمام برقی تولید نمی کند اما آنچه سبب شده تا این شرکت خودروساز به سمت تولید انبوه محصولات برقی برود بی ارتباط با برنامه های دولت ژاپن برای کاهش گازهای گلخانه ای نیست. سال گذشته دولت ژاپن طرح جدیدی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن باید تولید تمام خودروهای بنزینی و دیزلی تا اواسط دهه 2030 متوقف شود. دولتمردان ژاپنی معتقدند این رویکرد جدید در ارتباط با کاهش گازهای گلخانه ای چرخ های اقتصادی ژاپن را به حرکت در خواهد آورد. پیش بینی دولت ژاپن این است که اجرای این برنامه ها تا سال 2030 حدود 900 میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور جنوب شرق آسیایی آورده خواهد داشت و در یک بازه زمانی 20 ساله نیز نقدینگی معادل 1.8 تریلیون دلار را به خزانه ژاپن واریز می کند.