ایران خودرو بالاخره چهل و دومین طرح فروش فوق العاده خود را با برگزاری قرعه کشی به پایان رساند. این طرح فروش فوق العاده که یکشنبه گذشته 18 دی ماه امسال استارت خورد ابتدا قرار بود تا 20 دی ماه ثبت نامش تمام شود اما اختلال های اینترنتی و تعطیلات ناخواسته ای که با برودت هوا و کمبود گاز گریبان پایتخت را گرفت سبب شد تا در نهایت مهلت ثبت نام تا 25 دی ماه طول بکشد و امروز نیز با برگزاری قرعه کشی پرونده این طرح فروش به پایان برسد. با توجه به شرایط حاکم بر این طرح فروش می توان گفت این فروش فوق العاده به نوعی نفرین شده است. ایران خودرویی ها در این طرح فروش چهار محصول خود شامل دو مدل پژو پارس یعنی سفارشی (ELX)  با موتور XU7P و مدل سفارشی با موتور XU7P بعلاوه رانا پلاس و سمند سورن پلاس دوگانه سوز را عرضه کردند. علاوه بر متقاضیان عادی، این طرح فروش در دسترس مادران دارای دو فرزند و بیشتر و همچنین دارندگان خودروهای اسقاطی نیز قرار داشت.

طولانی شدن زمان ثبت نام سبب شد تا رکورد ثبت نام در این طرح فروش شکسته شود.  در مجموع بیش از 9 میلیون و 675 هزار نفر در این طرح فروش ثبت نام کردند. طبق معمول متقاضیان عادی با نام نویسی حدود هشت میلیون و 753 هزار نفر در صدر جدول تقاضا قرار داشتند. مادران نیز نزدیک به 475 هزار نفر در این طرح فروش ثبت نام کردند. در قعر جدول تقاضا نیز متقاضیانی که خودروی اسقاطی در اختیار داشتند با ثبت نامی حول و حوش 448 هزار و 350 نفر حضور دارند.

ایران خودرویی ها در این طرح فروش فوق العاده خود 21 هزار دستگاه خودرو عرضه کردند که سهم مادران دارای دو فرزند و بیشتر 10 هزار و 500 دستگاه بود. متقاضیان عادی نیز برای تصاحب هشت هزار و 400 دستگاه خودروی عرضه شده رقابت کردند و دارندگان خودروهای فرسوده نیز امکان در اختیار گرفتن دو هزار و 100 دستگاه خودرو را داشتند.

با توجه به تعداد عرضه و تعداد تقاضا مادران از دو گروه دیگر راحت به خودرو دسترسی داشتند. بررسی ها نشان می دهد برای هر دستگاه خودرو حدود 45 مادر به خط شدند.

دارندگان خودروی فرسوده نیز به ازا هر دستگاه خودروی عرضه شده شاهد تشکیل صفی حدود 213 نفری بودیم. اما شلوغ ترین صف طبق معمول به متقاضیان عادی اختصاص داشت. به ازای هر دستگاه خودرو حول و حوش هزار و 42 نفر ثبت نام کردند.

این تعداد متقاضی عادی به ازای هر دستگاه خودروی عرضه شده بی نظیر است و عنوان شلوغ ترین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو را در طی اداوری که تخصیص خودرو از مسیر لاتاری بوده به خود اختصاص داده است.