وزیر صمت گفت : تمام زیر ساخت های لازم برای واردات خودرو از سوی دولت فراهم است. رضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد یک میلیارد یورو برای این منظور پیش بینی شده و سفارش سفارش نیز آغاز شده است.

آن طور که وزیر صمت می گوید دلیل تاخیر در ورود خودرو را باید در ممنوعیت چهار ساله در این زمینه جست و جو کرد.

برداشتن قفل از در ورود خودرو با توجه به بازه زمانی که واردات امکان پذیر نبوده سبب شده تا شرکت های واردکننده برای مذاکره با برندهای بین المللی خودروساز نیاز به زمان بیشتر داشته باشند.

این عضو دولت سیزدهم البته به بحث انتقال فنآوری هم اشاره می کند و معتقد است ورد تکنولوژی ذیل ورود خودرو نیز تا حدودی روی طولانی شدن زمان واردات خودرو تاثیرگذار بوده است.

فاطمی امین تاکید می کند از طرف دولت هیچ منعی برای این مساله وجود ندارد. با توجه به سخنان وزیر صمت دولت سیزدهم، الان توپ واردات خودرو در زمین شرکت های واردکننده است و دیگر دلیلی برای تعلل در ارتباط با ورود خودرو به بازار وجود ندارد.

درست است که وزیر صمت از آماده بودن زیر ساخت ها برای واردات خودرو به بازار خبر می دهد اما نباید فراموش کنیم همچنان بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در شهریورماه سال جاری شاهد هستیم که در اظهارات برخی از مسئولان صمت از جمله سخنگوی این وزارت خانه محدودیت هایی تازه ای در ارتباط بیان می شود. امید قالیباف چندی پیش اعلام کرد محصولات دو خودروساز بزرگ فرانسوی امکان ورود به بازار کشور را در پروسه واردات نخواهند داشت. سخنگوی صمت دلیل این مساله را بدعهدی پژو – سیتروئن و رنو در دوران تحریم عنوان می کند. بنابراین نباید فراموش کنیم این دست اظهارنظرها بعد از اینکه دستورالعمل اجرایی ورود خودرو منتشر شده تا حد زیادی سبب سردرگمی فعالان وارد کننده می شود.