سایپا در حال برنامه ریزی برای عرضه ساینا S با گیربکس اتوماتیک است.  مدیر پروژه ساینا S با گیربکس اتوماتیک در این باره گفت تولید این خودرو به صورت آزمایشی در خط تولید کاشانی سایپا یعنی شرکت سایپا سیتروئن در دستورکار قرار دارد.

آن طور که مهران مهرپویان می گوید عرضه ساینا S با گیربکس اتوماتیک حدود دو سال بعد از عرضه این خودرو با گیربکس دستی در لیست برنامه های نارنجی های جاده مخصوص قرار گرفته است.

با توجه به اظهارات این مدیر خودرویی نه تنها ساینا S به گیربکس اتوماتیک مجهز خواهد شد بلکه خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص به دنبال این است تا این خودرو را منطبق با استانداردهای 85  گانه ایمنی و رفاهی تولید خواهد شد.

مهرپویان درباره امکانات ساینا S با گیربکس اتوماتیک می گوید قرار است این خودرو با فرمان برقی (EPS) عرضه شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده این مدل فرمان علاوه بر کاهش نیروی لازم برای چرخش با حذف پمپ هیدرولیک به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می‌کند.

به گفته اینم دیر خودرویی فرمان (EPS) از طراحی D شکل سود می برد. قرار است در ساینا S با گیربکس اتوماتیک از کروز کنترل (Cruise Control) نیز استفاده شود. همچنین آپشن محدودکننده سرعت (Speed Limiter) نیز در این خودرو به کار می رود و به راننده این امکان را می‌دهد تا حداکثر سرعت را تعیین کند.

قابلیت دیگری که برای ساینا S با گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده است چراغ‌های خودکار (Auto Light) این چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که در زمان کاهش نور محیط روشن می شوند.

قابلیت منحصر بفردی که پیش تر در ساینا وجود نداشت سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) است. سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) این امکان را به راننده می دهد تا در صورت کاهش فشار باد هر یک از لاستیک‌ها، از ان مطلع شود.

همچنین آپشن دستیار حرکت در سربالایی که از حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای دارای شیب پیشگیری می کند، نیز برخوردار خواهد بود.

قرار است سایپایی ها این محصول جدید را با موتور کم‌مصرف (M15) و جعبه دنده ای که از نوع متغیر پیوسته (CVT) است و قابلیت تیپ‌ترونیک (دستی) را نیز دارد تا قبل از پایان سال جاری در شرکت سایپاسیتروئن به تولید انبوه برسانند.