هیات دولت بعد از نزدیک به سه هفته ایراداتی را که رییس مجلس به آیین نامه اجرایی واردات خودرو وارد کرده بود را اصلاح کرد.

محمدباقر قالیباف در نامه ای به ابراهیم رییسی خواستار اصلاح بندهایی از دستورالعمل اجرایی ورود خودرو شد.

آن طور که تسنیم گزارش کرده ایرادهای وارد شده در معاونت حقوقی وزارت صمت بررسی شده و در نهایت طی یک اصلاحیه به هیات دولت ارسال شد و بعد از بحث و بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

در حالی که ایرادهای مجلس به آیین نامه اجرایی واردات خودرو رفع شده و به نظر می رسد دیگر مانعی برای از سرگیری ورود خودرو به کشور نباشد اما همچنان واردکنندگان معتقدند آیین نامه اجرایی واردات خودرو با ابهامات متعددی روبرو است و همین مساله امکان ورود خودرو به کشور را محدود می کند.

براساس اظهارات واردکنندگان خودرو چنانچه قرار باشد براساس آیین نامه فوق خودرویی به کشور وارد شود به احتمال زیاد دو مدل خودروی هیوندایی، دو مدل خودروی میتسوبیشی، دو مدل محصول رنو و احتمالاً یک محصول داتسون یا سوزوکی که زیر 20 هزار یورو هستند امکان واردات خواهند داشت اما ابهام هایی که به نظر واردکنندگان رسیده سبب شده تا آنها برای برنامه ریزی برای ورود خودروهای یاد شده مردد شوند.  پیش تر قرار بود وزارت صمت همزمان با پایان مهلت تعیین شده در پایان اردیبهشت ماه امسال نسبت به از سرگیری واردات خودرو اقدام کند اما این اتفاق هنوز نیفتاده است. آخرین اظهارنظرها حکایت از ورود خودرو به کشور در آذرماه سال جاری دارد هر چند که سخنگوی صمت با بیان اینکه زمان واردات خودرو مشخص نیست امکان ورود خودرو به کشور در آذرماه را نیز زیر سوال برده است.